Cursuri pentru profesori în vederea reducerii abandonului şcolar de către elevii defavorizaţi
Peste 55 de mii de profesori ar fi trebuit să fie învăţaţi în ultimii doi ani cum să ţină ore destinate elevilor defavorizaţi astfel încât să scada rata abandonului şcolar.
Peste 55 de mii de profesori ar fi trebuit să fie învăţaţi în ultimii doi ani cum să ţină ore destinate elevilor defavorizaţi astfel încât să scada rata abandonului şcolar. Ministerul Educaţiei, condus la vremea respectivă de Liviu Pop, a lansat în 2017 un proiect în valoare de 43 de milioane de euro, bani europeni, destinat formării dascălilor, în ideea unei reforme curriculare. Proiectul ar trebui să se încheie în 2021, dar până acum nu a avut loc nici măcar o oră de curs din cele 330 de mii prevăzute.
900 de profesori care să educe alţi 55 de mii de dascăli în cadrul a 330 de mii de ore de curs. Subvenţii de câte 600 de lei pentru fiecare cadru didactic şi mii de elevi defavorizaţi pentru care riscul de a părăsi prematur şcoala să fie redus. Sunt cifrele proiectului CRED al Ministerului Educaţiei, care urmărea reformarea cadrelor didactice din ciclurile primar şi gimnazial.
Proiectul ce promitea să fie soluţia pentru sistemul de învăţământ românesc a fost lansat în 2017. Fotografii, strângeri de mână şi felicitări reciproce. Doi ani mai târziu, s-au cheltuit bani doar pentru închirieri de sedii şi selecţia unor profesori formatori.
- A fost lansată biblioteca școlară virtuală, unde elevii și profesorii au primit conturi unice. Până acum doar...
- Simulare Evaluarea Naţională 2025. Au fost publicate regulile de redactare a lucrărilor scrise la română și...
- Ministrul Educaţiei sfătuieşte părinţii să sesizeze directorii sau Inspectoratul dacă elevii primesc prea...
- Înscrieri în clasa pregătitoare pentru anul școlar 2025-2026. Ce trebuie să știe părinții despre școala de...
- Calendar înscrieri în clasa pregătitoare pentru anul școlar 2025-2026. Perioada în care se depun cereri
Ileana Rotaru este cadru universitar în Timişoara. A aplicat pentru postul de expert naţional în cadrul acestei iniţiative, însă pe parcurs a aflat că proiectul nu îi putea asigura transportul din Timişoara la Bucureşti. Şi totuşi condiţia principală era ca expertul să se afle două ore pe zi, fizic, atât în sediul Ministerului Educaţiei, cât şi la locul de muncă din localitatea de domiciliu.
Managerul proiectului susţine că întârzierea de doi ani este normală.
Noul termen de începere a proiectului de educare a profesorilor este aprilie 2019.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰