Video EXCLUSIV. Ministrul Sorin Cîmpeanu recunoaște: Pierderile în Educație sunt "mari și foarte mari". Promisiunea pe care a făcut-o la Observator
Este o zi specială pentru elevi, profesori şi părinţi astăzi. După mai bine de jumătate de an de online, 200.000 de copii au revenit fizic în bănci. Sunt 100.000 de elevi doar din Bucureşti care au mers azi pentru prima oară după mult timp la şcoală. În acest moment, 93% din totalul elevilor din toată ţara sunt în clase, restul învaţă încă online. Ministrul Eucației Sorin Cîmpeanu a recunoscut, în platoul Observator, că "pierderile în Educație sunt mari și foarte mari, neuniform distribuite".
93% din numărul total de elevi din România, 2,7 milioane de copii sunt de astăzi în bănci. În amrile orașe s-au găsit soluții pentru școala online, dar în satele din România sunt, în continuare, mulți copii care au mari probleme cu accesul la nivel conectivitate sau echipamente IT.
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu: Această criză sanitară a amplificat problema de echitate, de acces la o educație de calitate, în deosebi în mediul rural, unde deficiențele au fost multiple, nu doar cele legate de conectivitate, ci mai ales cele generate de profesori capabili formați să predea în sistem online. Pierderile în Educație sunt mari și foarte mari, neuniform distribuite, dar nu doar în mediul rural. Diferă și în aceeași clasă, de la un elev la altul, în funcție de posibilitățile pe care familia le-a putut oferi pentru a putea copensa aceste pierderi generate de școala online. Nimeni nu a fost pregătit.
Ce soluții există pentru acești copii?
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu: În aceste localități izolate, din fericire nu se găsesc rate de infectare mai mari de 1, deci este posibilă reluarea școlii cu prezența fizică. Se continuă programul de recuperare. Programul Național de Ore Remediale se va continua pe tot parcursul anului viitor, este un element necesar, dar nu este suficient.
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu: Trebuie să recunoaștem, fără ipocrizie, că în sistemul de educație românesc, precum în orice alt sistem de învățământ din această lume, inclusiv în cele mai avansate sisteme de educație, au fost pierderi care vor putea fi recuperabile într-o măsură oarecare. Total, eu personal, nu cred, cel puțin pe termen scurt.
Elevii au nevoie să fie motivați, să fie încurajați. Pentru asta există consilierii școlari care au pregătire de specialitate și ar trebui să îi ajute.
Câți consilieri cu pregătire în psihologie există și conform cărui plan vor acționa pentru reintegrare după aceste luni dificile pentru copii?
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu: Pierderile au fost și în plan emoțional, social, psihic, chiar. Numărul consilierilor este foarte mic. 2.500 de consilieri la 3 milioane de elevi, în România. E vorba de nevoia de a le oferi acestor 2.500 competențe duble. Soluția corectă către care trebuie să mergem trebuie să fie 1 consilier la mai puțin de 500 de elevi. Peste 500 de elevi, al doilea, peste 1000 al treilea. Trebuie formate în timp aceste cadre didactice. (...) Este o prioritate și o promisiune. Esențial este ca acel consilier să stea în școală, să cunoască elevii, să cunoască profesorii, mediul de îmvățare și părinții. În momentul de față nu se face asta.
Este vreo șansă să avem o școală ca afară?
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu: Trebuie să avem o șansă și avem o oportunitate, cu finanțare din PNRR. Acum sunt 4 milioane de euro pe masa negocierilor pentru Educație, resurse mai mari decât a avut Ministerul Educației de la intrarea în UE și până în prezent.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰