Meniu
Search
x

Video Toalete în curte, clase supraaglomerate și elevi relocați. Problemele cu care se confruntă școlile românești la început de an școlar

Câteva zile ne mai despart de începutul anului şcolar iar autorităţile par că abia acum văd cu ce se confruntă şcoala românească. Şi culmea, nu vorbim despre mici probleme apărute curând ci de situaţii care durează de zeci de ani, suportate de generaţii întregi de elevi şi ignorate mandat după mandat de politicieni. Ca în fiecare an, cele mai mari probleme privesc autorizaţiile de securitate la incendiu şi toaletele ca în Evul Mediu.

De Mădălina Iacob la 30.08.2022, 14:06
Vezi și

Nicolae Ciucă, premierul României: "Există, din păcate, o stare prin care începerea anului de învăţământ ne ia prin surprindere...sunt încă școli care au toaleta în curte și cred că putem să ne focalizăm atenția și resursele ca în următorii doi ani să rezolvăm această problemă. Nu e nevoie decât de atenție și coordonare cu autoritățile locale. Nu cred că e un efort financiar deosebit."

Câte școli au primit autorizația de funcționare?

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educaţiei: "Două treimi din unitățile școlare, adică 24.000 de școli, nu necesită obținerea acestor autorizații, o treime necesită, iar din 33% avem 18,7% care au și 14,3% care nu au obținut încă."

Ministrul Educaţiei a declarat, marţi, în videoconferință cu prefecţii organizată la Guvern în prezenţa premierului Nicolae Ciucă, pentru pregătirea începerii anului şcolar, că 14,3% din unităţile de învăţământ nu au obţinut autorizaţia de securitate la incendii, iar 374 de şcoli sunt relocate pentru reabilitarea clădirilor. La rândul lui, ministrul de Interne, Lucian Bode a spus că pentru 4.706 construcţii au fost emise autorizaţii de securitate la incendiu, iar 3.783 de clădiri funcţionează în prezent fără acest act administrativ. Premierul a întrebat de ce se întâmplă acest lucru, notează News.ro.

Pe acelaşi subiect

"Este vorba de capacitatea administrativă, este vorba de responsabilitate", a răspuns ministrul Educaţiei, precizând că mizează foarte mult pe noii directori care au fost selectaţi prin concurs. El a mai spus că este vorba, nu în ultimul rând, de parteneriatul cu autorităţile locale, care administrează aceste clădiri.  Ministrul a mai spus că un număr important de unităţi de învăţământ sunt relocate.

"Aparent, asta ar putea fi o veste rea, practic, eu o consider o veste foarte bună. Asta înseamnă că s-a început cu adevărat reabilitarea unităţilor de învăţământ. Sunt 374 de unităţi de învăţământ relocate”, a spus el, arătând că în Bucureşti sunt 36 de unităţi de învăţământ, în Vaslui, 40 de unităţi de învăţământ, în Constanţa 18 de unităţi de învăţământ iar în Caraş şi Prahova 18 de unităţi, deoarece fac obiectul unor activităţi majore de reabilitare a clădirilor şi de extindere a acestor clădiri, iar contractele încheiate au date de finalizare care depăşesc 15 septembrie", a adăugat acesta.

Sorin Cîmpeanu a ţinut să precizeze că, în toate aceste situaţii, cu o singură excepţie, în Arad şi Giurgiu, pentru cele 374 de unităţi de învăţământ care sunt în proces de reabilitare s-au găsit soluţii de relocare.

"Este un lucru bun că se lucrează, se reabilitează unităţile de învăţământ, infrastructura şcolară a avut mult de suferit", a mai spus Cîmpeanu. La rândul lui, ministrul de Interne, Lucian Bode a afirmat că, până în prezent au fost evaluate 17.872 unităţi de învăţământ.

"Vreau să atrag atenţia că ne confruntăm cu o problemă sensibilă reprezentată de securitatea de incendiu a clădirilor în care funcţionează instituţiile de învăţământ. În acest sens, după analizarea datelor raportate de către structurile teritoriale a rezultat faptul că, din punctul de vedere al securităţii de incendiu, dintr-un total de 25.606 clădiri aparţinând unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat şi private - 17.117 construcţii nu necesită obţinerea autorizaţiei de securitate la incendiu", a spus Bode.

Școlile din Capitală se confruntă cu probleme la început de an școlar

Mădălina Iacob, reporter Observator: "Relocarea unităţilor de învăţământ este o problemă reală în acest moment, vorbim despre 374 de şcoli care trebuie relocate, vorbim, implicit, şi despre elevii şi profesorii care trebuie să îşi desfăşoare cursurile în alte spaţii decât în cele care au fost arondaţi. Vorbim despre alte corpuri de clădire. 36 astfel de situaţii avem în Capitală, 40 la Vaslui, 18 la Constanţa şi mult mai multe la nivel naţional."

"În plus, în Capitală mai avem o problemă, aceeași problemă de ani de zile: școlile care trebuie să funcționeze în trei schimburi pentru că sunt supraaglomerate, suprapopulate. Este cazul și acestei școli, unde ne aflăm și noi acum, "Pia Brătianu" - una dintre cele zece care trebuie să funcționeze în trei schimburi. Vorbim aici despre ore mai scurte pentru elevi și despre un program și o bătaie de cap în plus pentru părinții acestora. Primul schimb, începe de la 7:30-8:00 și care termină orele în jurul orei 11; al doilea schimb între 11 și 14 și după ora 14, vine rândul elevilor celor mai mari, care termină cursurile seara. În plus, trebuie să știți că DSP nu a acordat în acest an autorizare de funcționare pentru 3,3% dintre școlile de la nivel național."

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News!

Observator » Educatie » Toalete în curte, clase supraaglomerate și elevi relocați. Problemele cu care se confruntă școlile românești la început de an școlar