Video Revolta unei învăţătoare din Argeş, după evaluarea copiilor de clasa a IV-a: "Mă declar oripilată de subiectele la Limba Română"
O învăţătoare din Argeş critică în termeni duri subiectele de la evaluarea naţională a copiilor de clasa a patra. Dascălul consideră că subiectele de limba română au fost prost gândite, au avut un grad prea mare de dificultate, iar copiii au avut prea puţin timp să le rezolve.
Dana Tufeanu are in clasa 28 de elevi. Dascălul spune ca a lucrat ore in sir cu acestia si i-a invatat tot ce aveau nevoie sa stie. Totusi, unele subiecte au fost prea dificile şi trebuiau rezolvate într-un timp prea scurt.
Dana Tufeanu: Subiectele la matematica au fost exemplare. În schimb, la limba romana au fost niște mizerii din punctul meu de vedere. Dozarea a fost prost selectată. Au fost mult prea multe cerinţe pentru 60 de minute.
Mesajul dur al cadrului didactic, postat pe Facebook, adresat ministrului Educatiei, a fost distribuit de mii de oameni.
"Cu un deosebit DEZGUST, mă declar ORIPILATĂ de subiectele de la LIMBA ROMÂNĂ.
- Calendar Evaluare Națională 2021. Când pot susține examenul elevii care ratează prima sesiune din cauza Covid-19
- Evaluare Națională 2021. Reacţiile elevilor după examen şi şapte luni de şcoală online
- Subiecte la limba maternă, simulare Evaluare Națională 2025. Aproape 10.000 de elevi susţin examenul
- Simulare Evaluarea Naţională 2025. Cinci elevi, eliminaţi din proba la Matematică pentru tentativă de fraudă
- Subiecte la matematică, simulare Evaluare Națională 2025. Cerința care le-a pus probleme elevilor de clasa a 8-a
Din punct de vedere educativ, textul este ZERO!
Cinci ani ne-am străduit să construim aripi și să zboare copiii noștri! Ce-ați făcut voi astăzi nu este decât o FRÂNGERE A ARIPILOR!"
Femeia spune ca evaluarea nu va face o radiografie reala a nivelului la care sunt elevii si ca exista pericolul ca, din cauza presiunilor venite de exterior, acestia sa fie din ce in ce mai grabiti.
Dana Tufeanu: Sunt copii pentru care teama de eşec este foarte mare. Riscul este de analfabetism funcţional. Adică citirea la suprafaţă, citirea superficială. Dacă avem ceva de spus ar trebui sa spunem. În ceea ce privește lucrul la clasa cu copiii, da, am dreptul după 33 de ani de vechime în învățământ la catedra să mă exprim.
Ministerul Educaţiei nu a avut până acum nicio reacţie.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰