Video 25 din cele 33 de tramvaie noi din Timişoara, implicate deja în accidente. Unul singur costă 2 milioane de euro
Lovite, zgâriate, ciobite, julite. Aşa arată aproape toate tramvaiele noi din Timişoara, care costă peste 2 milioane de euro fiecare. Indiferent dacă e vorba de ghinion sau neatenţie, aceste mijloace de transport în comun necesită reparaţii costisitoare, iar costurile nu sunt deloc mici. Din acest motiv, Primăria Timişoara a cerut explicaţii oficiale Societăţii de Transport Public.
Din cele 33 de tramvaie noi, 25 au fost implicate în diverse incidente. Fie au fost accidentate de alţii, fie s-au ciocnit între ele, fie au rămas înţepenite pe şine sau au deraiat. În orice caz, mai toate au nevoie de reparaţii sau cosmetizări.
Anchetele au indicat că, în majoritatea cazurilor, șoferii din trafic sunt vinovați pentru aceste accidente.
"Au intrat în faţa noastră cu maşina. Tot din cauza şoferului, nu este atenţie. Dar, ei ca vatmani sunt ok". "Şoferii din trafic că nu sunt atenţi. Se întâmplă din cauză că şoferii au obiceiul prost să stea pe telefoane şi atunci se întămplă", spun călătorii.
Program pilot cu un soft anticoliziune
- O asistentă de la UPU Constanţa, găsită moartă în casă. Andreea avea doar 28 de ani şi era mama unei fetiţe...
- "Am deschis uşa şi ţipa omul". Garsonieră în flăcări, proprietar prins în mijlocul văpăii. Groază într-un...
- Tradiţia păstrată cu sfinţenie de Bobotează în mai multe sate din Buzău şi Prahova. De ce se botează caii
- Imagini de groază și urlete de durere pe o şosea din Constanţa, de Bobotează. Doi bărbaţi au murit pe loc,...
- Cinci persoane rănite, după ce maşina în care se aflau a fost spulberată de tren, în Mureş. Conductorul...
Există însă şi situații în care vina a aparținut vatmanilor şi ei au suportat costurile reparaţiilor. În plus au fost obligaţi să participe la cursuri de pregătire alături de Poliția Rutieră.
"Ancheta pe care am solicitat-o în STPT a indicat faptul că în majoritatea cazurilor, vina aparţine altor participanţi la trafic. Dar, există şi situaţii în care vatmanii sunt cei vinovaţi de producerea incidentului, iar în astfel de situaţii suportă contravaloarea pagubelor", a declarat Silvana Andreaş, purtător de cuvânt Primăria Timişoara.
"Iar în aceste condiţii, vatmanii, colegii nostri, nu perodic, când o impune situaţia, sunt trimişi să fie reinstruiţi", a declarat Cosmin Bradu, Societatea de Transport Public Timişoara.
În încercarea de a preveni astfel de incidente, se testează acum un program pilot cu un soft anticoliziune, care ar trebui să reducă numărul accidentelor.
"Poate cel mai important este un proiect pilot în care STPT este parte alături e 2 companii specializate în sisteme anticoliziune. Într-o prima etapă, 2 tramvaie sunt inclusie in acest proiect, iar in functie de rezultate vom solicita montarea sistemelor la scara largă", mai spune Silvana Andreaş, purtător de cuvânt Primăria Timişoara..
"Şi în ţări mai civilizate funcţionează astfel de sisteme şi am ajuns la concluzia că s-ar preta inclusiv la noi, în Timişoara, să folosim astfel de sisteme. Momentan este în testare. Noi sperăm într-o perioadă cât mai scurtă să fie şi instalat oficial pe mijloacele noastre de transport în comun", a declarat Cosmin Bradu, Societatea de Transport Public Timişoara.
Primăria Timișoara a comandat încă 17 tramvaie de la compania turcă Bozankaya. Toate vehiculele urmează să fie livrate până la sfârșitul anului 2024.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰