Antena Meniu Search
x

Video Aeroportul de la Ghimbav a rămas fără cel mai important operator aerian. Compania şi-a mutat toate cursele de linie la Bacău

Singurul aeroport construit de la zero în România în ultimele decenii a ajuns în impas. Aeroportul de la Ghimbav, cea mai mare investiție publică din județul Brașov de după Revoluție, a rămas fără cel mai important operator aerian. Compania şi-a mutat toate cursele de linie în estul ţării din cauza programului de funcționare prea scurt. 

Claudiu Loghin
de Claudiu Loghin

la 10.11.2023, 10:40

Vezi și

Compania aeriană a decis să mute la Bacău toate cursele pe care le avea pe aeroportul din Ghimbav. Reprezentanţii operatorului spun că ar avea nevoie de cel puțin patru ore în plus, faţă de cele 12 oferite, pentru ca zborurile să fie rentabile.

Matt Ian David, reprezentant companie: Noi ne bazam să rămânem la Brașov, pe aceste 16 ore, ne făcuserăm calculele, transmiseserăm programul cu două luni înainte ca ei să decidă că, de fapt, nu vor prelungi.

De ce e deschis aeroportul doar jumătate de zi?

Răspunsul are legătură cu societatea Romatsa care are disponibili, pentru dirijarea traficului aerian, doar șase controlori.  Adică jumătate din câți ar fi nevoie.

Pe acelaşi subiect

Matt Ian David, reprezentant companie: Romatsa, ei nu au controlori de trafic, pentru a asigura extinderea programului. Angajările sunt blocate sau sunt rezervate sau destinate doar pentru anumite persoane. Au criterii discriminatorii la angajare, care au fost deja amendate de CNCD.

În plus, Braşov ar fi singurul aeroport din ţară de la care Romatsa cere bani pentru serviciile de punere in functiune şi dirijare a traficului aerian. Factura este de 3,6 milioane de lei.

Alexandru Anghel, director aeroport reporter: 

  • Am început să trimitem adrese încă din prima zi de funcționare sau a doua zi.

Și câte s-au adunat?

  • Suficiente.

Și câte răspunsuri ați primit, la acele adrese?

  • Nu pot să raspund. Formal, putem spune ca am primit răspuns, dar n-am primit răspuns la ce am intrebat.

Aeroportul din Ghimbav a rămas cu cinci curse pe săptămână

Echipa Observator a cerut un punct de vedere de la Romatsa, însă răspunsul nu a venit până la difuzarea ştirii. Aeroportul din Ghimbav a rămas cu cinci curse pe săptămână. În zilele de marţi şi sâmbătă nu e în program nicio cursă de linie.

Claudiu Loghin, reporter Observator: AIBG a fost inaugurat în data de 15 iunie, a acestui an. A costat 140 milioane de euro, din care 115 milioane de euro au fost fonduri ale comunității locale.

Șerban Todorică, președinte CJ Brașov: Trebuie să mergem ca pe ouă în ce sens? Diplomat, trebuie să fim diplomați, că în relatia cu terții, trebuie să înțelegem că noi avem nevoie de instituțiile statului.

Singura soluţie găsită a fost prelungirea programului de funcţionare de la 12 la 16 ore. Însă abia de pe 15 ianuarie, anul viitor.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Preferaţi ca pentru masa de Paşte să preparaţi cât mai multe produse în casă, pentru a evita E-urile?

Observator » Evenimente » Aeroportul de la Ghimbav a rămas fără cel mai important operator aerian. Compania şi-a mutat toate cursele de linie la Bacău