"Bună mama, telefonul meu este stricat", noua înşelătorie de pe Whatsapp care te poate lăsa fără niciun leu în cont
Poliţia Română avertizează asupra unei noi metode de fraudă folosită pe Whatsapp, prin care persoane cu intenţii rău voitoare contactează utilizatori ai acestui serviciu, pretinzând că sunt prieteni, membri ai familiei sau chiar reprezentanţi ai unor instituţii, iar apoi preiau controlul asupra contului celui înşelat şi-l folosesc apoi cu scopul de a înşela alte persoane sau cu alte scopuri.
![Noua înşelătorie de pe Whatsapp care te poate lăsa fără niciun leu în cont Noua înşelătorie de pe Whatsapp care te poate lăsa fără niciun leu în cont](https://img.observatornews.ro/0/2025/2/15/610197/shutterstock-2395236347-81305e06.webp?w=430&f=2&v=2)
„Persoanele rău voitoare vor solicita un cod de verificare pe care l-aţi primit prin SMS, invocând diverse motive (precum o „eroare tehnică” sau „necesitatea urgentă de ajutor”). După ce le furnizaţi codul, aceştia pot prelua controlul asupra contului dumneavoastră de WhatsApp şi îl pot utiliza pentru a înşela alte persoane sau pentru alte scopuri”, informează Poliiţia Română.
Cum a rămas o suceveancă fără 3.000 de lei
Potrivit aceleiaşi surse, la data de 14 februarie, Poliţia municipiului Suceava a fost sesizată de către o femeie de 66 ani, din oraş, că în 11 februarie a fost înşelată de persoane necunoscute cu suma de 3.843 lei. Audiată de poliţişti, femeia a relatat că în acea zi a primit un mesaj scris de tip SMS pe numărul său de apel cu următorul conţinut: ”Bună mama, telefonul meu este stricat, poţi salva numărul ăsta şi să îmi dai, te rog, un mesaj pe Whatsapp. Acesta este noul meu număr”.
„Crezând că mesajul a fost expediat de fiica sa, persoana vătămată a salvat numărul menţionat în cuprinsul textului, după care a iniţiat o convestaţie de tip schimb de mesaje prin intermediul aplicaţiei Whatsapp. La un moment dat, aşa-zisa fiică, sub pretexul să are nevoie să-şi cumpere un telefon mobil, i-a solicitat persoanei vătămate să-i transfere prin virament bancar online suma de 3.843 lei într-un cont indicat. Femeia de 66 de ani a acceptat şi, urmând indicaţiile persoanei necunoscute, a efectuat tranzacţia. Accesând din nou aplicaţia Whatsapp, în 13 februarie, persoana vătămată a constatat că toate mesajele primite de la numărul cu care corespondase au fost şterse. Atunci a realizat că a fost victima unei infracţiuni de înşelăciune. Conform menţiunilor din istoricul tranzacţiilor efectuate, la data de 11.02.2025 contul deţinut de partea vătămată a fost debitat cu suma de 3.843 lei”, arată poliţiştii.
- O femeie a făcut două împrumuturi la bancă și urma să-și vândă casa, după ce "Elon Musk" i-a cerut bani...
- Cum au convins doi tineri un vâlcean amorezat să le trimită în conturi peste 130.000 de euro
- "Ajung la faţa locului, blocul nu exista". Cum sunt păcăliți turiștii de Valentine's Day. Cea mai simplă...
- Cuplurile de îndrăgostiţi, victimele ţepelor de Valentine`s Day. Cum profită escrocii de naivitatea lor
- Povestea femeii păcălite cu înşelătoria "lapte praf". Escrocii cer două cutii, care costă şi 120 de lei una
La ce să fii atent pentru a nu pica în plasă
În cauză, poliţiştii din Suceava fac cercetări sub aspectul infracţiunii de ”înşelăciune”.
În acest context, Inspectoratul Judeţean de Poliţie Suceava recomandă precauţie la mesajele primite de la numere necunoscute sau chiar de la contacte salvate, în condiţiile în care în această schemă, infractorii se prezintă ca fiind persoane cunoscute sau oficiali şi cer trimiterea unui cod de verificare primit prin SMS.
„Nu divulgaţi niciodată coduri de verificare WhatsApp. Acestea sunt folosite pentru a securiza contul dumneavoastră, iar furnizarea lor poate permite infractorilor să preia controlul contului. Verificaţi întotdeauna identitatea persoanei care vă contactează. Dacă primiţi cereri neobişnuite sau urgente, apelaţi direct persoana respectivă pentru a confirma autenticitatea mesajului. Activaţi autentificarea în doi paşi pe WhatsApp. Aceasta adaugă un nivel suplimentar de securitate şi previne accesul neautorizat la contul dumneavoastră, chiar dacă cineva obţine codul de verificare. Nu daţi curs cererilor financiare sau promisiunilor suspecte. Escrocii pot încerca să vă convingă să faceţi plăţi rapide sau să trimiteţi bani sub pretexte false. Educaţi-vă familia şi prietenii. Informaţi-i despre această metodă de fraudă pentru a preveni alte incidente”, sunt sfaturile poliţiştilor pentru utilizatorii reţelelor de socializare şi serviciilor de mesagerie.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰