Video De ce evită românii produsele marcă proprie din magazine
Promoţiile la branduri consacrate i-au convins pe români să pună în coş mai puţine produse marcă proprie ale supermarketurilor, care sunt mai ieftine. Aşa au ajuns ofertele de genul "al doilea la jumătate de preţ" şi "multi-pack" să bată laptele, detergentul sau produsele de îngrijire personală ale retailerilor.
Goana după promoţii a devenit sport naţional în România şi reprezintă un sfert din totalul cumpărăturilor. Se caută preţuri mici în magazine, dar şi online, unde supermarketurile virtuale vin cu reduceri la diferite categorii de produse consacrate.
De ce evită românii produsele marcă proprie din magazine
"Din fiecare, nu din marca proprie a magazinului! Sunt mai bune calitativ!" "Toţi folosim branduri şi să fim siguri ca sunt ok! Adică am mai folosit, aşa dacă cumperi ceva no-name, nu ştii ce e acolo!", spun clienţii.
"Vedem o schimbare în comportamentul clientului, într-adevăr. Cumpără mai mult branduri cunoscute, mai ales la produsele care au perioadă îndelungată de valabilitate. Am avut o promoţie de 40% cu un brand foarte cunoscut şi am vândut de 100 de ori mai mult decât într-o zi normală", a declarat Michael Kaiser, CEO supermarket online.
- Boicotul consumatorilor din Croația a forțat Kaufland să reducă prețurile la 1.000 de produse
- Produsele şi serviciile care s-au scumpit cel mai mult în 2024
- Un bărbat de 66 de ani a murit, după ce mașina a lovit un stâlp electric în Timiş
- Sănătatea arborilor din Bucureşti, verificată cu tomograful. Ar trebui însă mai bine de 170 de ani pentru...
- De ce evită românii produsele marcă proprie din magazine
Cine e pe fază poate face economii semnificative.
Detergenţii, de exemplu, sunt o categorie foarte căutată la marii discounteri pentru că sunt diferenţe mari de preţ. De exemplu acest detergent de 17 spălări costă în supermarket în jur de 38 de lei. Aici îl găsim cu 23 de lei şi chiar mai ieftin dacă vom achiţiziţiona mai multe bucăţi. Un detergent similar, dar marcă proprie ne costă în jur de 25 de lei.
"Vom vedea o tendinţă de a face stocuri, mai ales dacă vorbim despre produse care nu sunt proaspete. Vorbim despre foarte mult timp petrecut pentru a crea o legătură cu consumatorul şi atunci când avem un client care are de ales între cele două, întotdeauna va alege brandul cunoscut care este la promoţie", a declarat Elena Filip, specialist în retail.
Comercianţii spun că în românii se feresc mai mult de mărcile proprii din magazine decât alţi europeni.
"În Europa mărcile proprii sunt la un grad mult mai mare decât în România. Ajungem la 47% în Spania, Germania 41%, 34% Marea Britanie. În coşul românului de cumpărături găsim un amalgam de produse: şi produse marcă proprie, produse low-cost, produse ieftine, dar în acelaşi timp găsim şi produse premium. Nu se întâmplă asta nicăieri în Europa", a declarat Feliciu Paraschiv, preşedinte Asociaţia comercianţilor mici şi mijlocii.
Potrivit unui studiu, pentru prima dată în România cota de piaţă a produselor marcă proprie a scăzut anul trecut de la 25 la 24 la sută.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰