"Dragi nemţeni, vă garantez că va rezista zeci de ani". Ionel Arsene, la inaugurarea podului de la Luțca, prăbuşit cu tot cu maşini
Podul Luţca din judeţul Neamţ, care s-a rupt în două, a fost reabilitat la finalul anului trecut şi redat traficului în luna noiembrie. La inaugurare, preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ, Ionel Arsene spunea că podul va rezista unei greutăţi de 340 de tone, dar că practic, pe el nu va exista o asemenea încărcătură. Joi după amiază, însă, s-a prăbuşit sub greutatea a două camioane.
Podul reabilitat în urmă cu şase luni este un pod pe cabluri şi are 216 metri lungime, iar la vremea când a fost redeschis traficului, se pare că a trecut testul de rezistenţă. Cel puţin aşa spunea preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ, Ionel Arsene pe 13 noiembrie 2021.
Avem garanția că rezistă unei greutăți de 340 de tone, dispusă după o anumită schemă de încărcare, dar, analizând practic, niciodată nu se va putea găsi pe el o asemenea încărcătură. Măsurătorile, realizate sub acțiunea sarcinilor statice și dinamice, au dus la concluzia că podul și structura consolidată în ansamblu, prin folosirea fibrelor de carbon și a materialelor speciale, au avut un comportament normal și acest obiectiv reabilitat de către Consiliul Județean Neamț poate fi folosit în condiții de siguranță, scria preşedintele CJ Neamţ, Ionel Arsene.
Mai mult decât atât, preşedintele CJ Neamţ le garanta oamenilor, faptul că, podul va rezista zeci de ani.
Numai că, podul nu a rezistat nici măcar sub greutatea a două maşini de mare tonaj: un autocamion şi o autoutilitară.
- Podul prăbuşit în Vrancea stătea doar "într-o scamă". Viena ne aminteşte că trebuie reparate cele construite...
- Se redeschide traficul pe Podul peste brațul Borcea. Circulația se reia astăzi, de la ora 14.00
- Un bărbat a fost amendat cu 4.000 de lei, după ce a anunțat la 112 că podul de legătură cu Ucraina va fi...
S-au făcut teste privind rezistenţa podului, cu un convoi de camioane. Ce condiţie a pus inginerul constructor
În septembrie 2021, jurnaliştii locali publicau fotografii care arătau probleme la construcţia de peste Siret, în care se vedeau crăpături în pod. Cu puţin înainte de inaugurare, inginerul constructor declara pentru o televiziune locală, faptul că, s-au făcut teste privind rezistenţa podului, cu un convoi de camioane, iar acestea „au trecut cu brio”. Era însă o condiţie esenţială - să păstreze o anumită distanţă între ele.
Podul de la Luțca a intrat în august 2020 în reparații capitale, după 30 de ani de exploatare, iar în noiembrie 2021 circulația a fost redeschisă.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰