Video Drumul Expres Tureni - Cluj-Napoca, gata de inaugurare. Când va fi deschis traficul pe cei 5 km
Mai adăugăm câţiva kilometri la reţeaua de drumuri de mare viteză din România. Cel mai nou drum expres va fi inaugurat în curând şi va fi de un real ajutor pentru şoferii care circulă din sud spre Nord, pe autostrada Transilvania. Lungimea lui este de doar 5 kilometri, dar dacă planurile de pe hârtii vor fi şi puse în practică, acesta va fi prelungit cu încă 80 kilometri.
Lucrările la Drumul Expres 4, cel care leagă Autostrada Transilvania de Drumul Naţional 1 în judeţul Cluj, au început în urmă cu 2 ani. Trebuia să fie gata în februarie anul acesta, dar vremea şi birocraţia au prelungit termenul cu 4 luni. Acum e aproape gata de inaugurare.
Stadiul lucrărilor a depăşit 96% și, în maxim 2 săptămâni, șoferii vor putea circula cu 120 km pe oră. Stratul de asfalt a fost turnat pe toată lungimea drumului, au fost montate și separatoarele de sens, stâlpii de iluminat și semnalizarea rutieră, iar în prezent se efectuează deja marcajele. Mai puțin în zona unde nu s-a putut lucra timp de un an pentru că Electrica a întârziat mult să își mute liniile de înaltă tensiune.
Şapte poduri şi viaducte se succed pe cei cinci kilometri de drum construit, dar autorităţile şi şoferii sunt de acord că vorbim despre o şosea de mare viteză extrem de importantă.
Legătură esențială pentru șoferii din Transilvania
Circulaţia pe Drumul Expres 4 va fi deschisă pe 7 iulie. Unele lucrări din afara carosabilului vor mai continua însă şi după această dată. Constructorul a recunoscut că marea provocare şi necesitatea unor lucrări complexe au fost determinate de terenul instabil din anumite zone.
Faţă de alte proiecte de infrastructură, la acesta, problema nu a fost la drumul în sine, ci la bretelele de legătură, care însumează 10 kilometri, adică dublu faţă de tot Drumul Expres. Acestea au 2 benzi pe sens și curbele au fost făcute suficient de largi astfel încât șoferii care vin de pe autostradă să nu reducă viteza sub 80 km/h.
La una dintre bretele au fost necesari 900 de piloţi din beton turnaţi până la 20 de metri adâncime, ceea ce urcat costurile de construcţie peste valoarea unui tronson de autostradă.
"Antreprenorul este mobilizat în șantier cu 520 de muncitori și 300 de utilaje. Instalăm elemente de siguranţă a circulației: a parapeţilor, a indicatoarelor rutiere și execuția marcajelor", a transmis Daniel Scurtu, manager de proiect.
Întregul drum a costat aproximativ 600 milioane de lei, iar planurile pe termen lung sunt ca acesta să fie prelungit cu încă 80 km până la Dej.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰