Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Eleni, Varvara, Alexandra și Konstantina sapă cele mai mari tuneluri feroviare din România

Pe șantierul celor mai mari tuneluri feroviare din România, săpăturile avansează tot mai mult. Se lucrează zi și noapte, timp de șase zile pe săptămână, cu patru utilaje care străpung pământul. Întreaga lucrare ar trebui să fie gata la sfârşitul lui septembrie în 2027, atunci când se va putea circula cu 160 de kilometri pe oră, cu trenul, între Brașov și Sighișoara.

de Claudiu Loghin

la 25.07.2025 , 15:07

Eleni, Varvara, Konstantina și Alexandra. Aşa se numesc cele 4 instalaţii folosite pe șantierul celor mai mari tuneluri feroviare din ţară.

Sunt patru pentru că vorbim despre două perechi de tuneluri, câte unul pentru fiecare sens.

Patru mașini uriașe sapă tuneluri pe ruta Brașov - Sighișoara

Articolul continuă după reclamă

La portalul numărul 2, Ormeniș, sapă în galeria din partea dreaptă cârtița Eleni, care a ajuns la 1820 de metri, iar în partea stângă cârtița Varvara, care a ajuns la 1650 de metri din cei 6,9 kilometri, cât va avea perechea celor două tuneluri. Eleni și Varvara au început în martie și mai anul trecut. Alexandra și Konstantina au pornit mai târziu, în octombrie și respectiv decembrie. Fiecare "cârtiță" e controlată din cabina pilotului. 200 de oameni lucrează la fiecare din cele două perechi de tuneluri, astfel încât măsurile de siguranță nu trebuie să aibă nici cel mai mic cusur. La o singură pereche de tuneluri se excavează zilnic aproximativ 2500 metri cubi de pământ și piatră. Este ritmul în care, la anul, s-ar putea vedea luminița de la capătul... tunelului. La propriu. "Credem că, la sfârșitul anului viitor, ambele galerii vor fi penetrate, astfel încât să începem celelalte categorii de lucrări". Când se va putra circula cu 160 de kilometri pe oră, în locul în care suntem acum? "Sperăm și suntem încrezători că la sfârșitul lui septembrie 2027", a declarat Dumitru Cojocea, director de proiect.

Tunelurile, un pod peste Olt și restul lucrărilor scurtează cu 15 kilometri ruta dintre stațiiile de cale ferată Apața și Cața, din județul Brașov. 11 miliarde de lei este costul final al lucrărilor ce vor permite viteze de până la 160 de kilometri pe oră, cu trenul, între Brașov și Sighișoara.

Claudiu Loghin Like

Lucrez în presă din 1999. Din 2004, sunt în televiziune.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
V-aţi încuraja copiii spre o carieră în gaming?
Observator » Evenimente » Eleni, Varvara, Alexandra și Konstantina sapă cele mai mari tuneluri feroviare din România