Forma finală pentru noua TAXĂ AUTO va fi gata în 3 săptămâni: 'Va fi plătită de proprietarii de maşini Euro 2,3 şi 4'
Forma finală pentru noua taxă auto va fi gata în trei săptămâni şi va fi plătită de toţi proprietarii de maşini cu normă de poluare inferioară.
- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Platforma care a prezis victoria lui Donald Trump scrie despre cine va câştiga alegerile în România. Clasamentul Polymarket
Forma finală pentru noua taxă auto va fi gata în trei săptămâni şi va fi plătită de toţi proprietarii de maşini cu normă de poluare inferioară.
Ministrul Mediului a precizat că valoarea taxei auto va fi calculată în funcţie de trei criterii, respectiv capacitatea cilindrică, norma de poluare şi emisiile de dioxid de carbon.
În urmă cu aproximativ o lună, autorităţile guvernamentale au anunţat că o nouă taxă auto este necesară pentru a opri explozia de înmatriculări de maşini vechi care poluează. Astfel, în primele luni ale anului, după eliminarea timbrului de mediu la 1 februarie, românii au înmatriculat peste 350.000 de maşini second-hand, fapt care a dus la creşterea vârstei parcului auto naţional.
Dacă atunci nu se ştia exact cine va plăti taxa sau cum va fi calculată, ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu a venit cu câteva precizări. Ministrul a precizat că această nouă taxă, care nu este de fapt o taxă sau un impozit, va fi plătită de orice proprietar de maşină cu normă de poluare Euro 2, Euro 3 sau Euro 4.
"Cu siguranta nu va fi o taxa sau un impozit. Va fi o metoda prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circula pe drumurile patriei si care polueaza, care au o norma inferioara de poluare Euro 2, 3 sau 4, sa fie taxate in functie de emisiile pe care le dau. Noi lucram intr-un grup de lucru care are un termen de maxim 3 saptamani astfel incat forma finala sa imi fie prezentata", a declarat ministrul Mediului.
Cât despre modalitatea de calcul a noii taxe, ministrul a confirmat declaraţiile anterioare cu privire la cele trei criterii care vor sta la baza acesteia, fără să ofere însă alte detalii.
"Luam in calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrica pentru care deja se plateste un impozit, norma de poluare a fiecarei masini si emisiile de CO2 pe care le produce fiecare masina", a incheiat ministrul.
sursa: 4tuning.ro.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰