Video Gara din Cernavodă, un pericol public pentru călători. Oamenii fac echilibristică pe bolovani ca să schimbe peroanele: "E foarte periculos!"
Gările, un pericol public! În multe oraşe, călătorii trec peste pasarele legate cu sârmă ruginită sau fac echilibristică pe bolovani pentru a trece de pe un peron pe altul. Angajaţii CFR spun că oamenii sunt de vina pentru ca folosesc scurtături periculoase, deşi au o cale de acces sigură la câţiva paşi.
- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
Câteva pietre care fac echilibristică pe un bolţar. Asta folosesc călătorii care ajung în Gara din Cernavodă ca să treacă de pe un peron pe altul, peste şinele de cale ferată. O improvizaţie care poate fi fatală într-un moment de neatenţie.
Andreea Filip, reporter Observator: În proiectul iniţial, pe aici era gândită o trecere subterană pentru că staţia este fix în curbă. Însă, din lipsă de fonduri, accesul pe peron a rămas doar în capăt, aşa că aici vorbim doar de o improvizaţie.
O singură pasarelă în Gara din Cernavodă
În Gară, există o singură pasarelă. Însă oamenii aleg să o ia pe scurtătură.
- Un stâlp s-a prăbușit pe o trecere de pietoni, în zona Gării de Nord. Odată cu el a căzut și un copac, peste...
- Circulaţia trenurilor între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, întreruptă pentru 2 zile. Ce alternative au...
- Tren de călători, blocat pe ruta Cluj-Napoca - Bucureşti Nord, în judeţul Braşov. O altă garnitură feroviară...
Călător: Complicat! Dacă vii de la Bucureşti, trebuie să aştepti să plece trenul. E foarte periculos, mai ales dacă eşti în vârstă ca mine.
Călător: Sunt foarte periculoase. Aici sunt mulţi care fac pe leii şi se aventureză. Ori că, Doamne fereşte, trece prin faţa trenului. Dacă s-a întâmplat să se împiedice, se duce în faţa trenului.
Angajaţii CFR închid ochii. Încercările lor de a strica noua cale de acces au fost în zadar.
Angajat CFR: Păi ce să facă? Noi nu avem ce să facem, că piatra aia poate să dispară, dar dacă dispare, apare alta.
La Feteşti, improvizaţia e la ea acasă
Schimbăm gara, dar nu şi macazul. La Feteşti, cel mai mare nod feroviar din Sud-Estul României, improvizaţia e la ea acasă.
Andreea Filip, reporter Observator: Peste peronul vechi şi distrus a fost adăugat un nou covor de plăci de beton cu distanţiere de cauciuc.
Aici, pe pasarela care face legătura între peroane se vede cel mai bine dezastrul.
Andreea Filip, reporter Observator: Paravanul care ar fi trebuit să protejeze a devenit mai mult un pericol. Este complet mâncat de rugină, plin de improvizaţii şi prins cu sârmă.
Călător: Nu vedeţi că nu mai are nici şuruburi. Nu mai are mult de trăit. Când e viscol, ne e frică să trecem pe aici.
Gara Feteşti e în plin proces de renovare cu fonduri europene. Dar, în vreme ce pe-afară va fi vopsit gardul, pasarela se şubrezeşte pe zi ce trece.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰