Video Investiţie blocată într-un sens giratoriu suspendat, peste calea ferată: "mărul discordiei" de la Timişoara. "Am 51 de ani, poate dă Dumnezeu să îl prind"
Proiectul de reabilitare a cele mai importante căi ferate din partea de Vest a țării bate pasul pe loc. Câteva hârtii au blocat tronsonul de peste 160 de kilometri dintre Arad şi Caransebeș. Investiția cu bani de la Uniunea Europeană așteaptă ca Primăria Timișoara să se înțeleagă cu Ministerul Transportuilor. Mărul discordiei e un sens giratoriu suspendat, peste calea ferată, pe care administrația locală nu îl vrea.
Lucrările la linia de cale ferata dintre Caransebeș și Arad sunt absolut necesare. La Observator am arătat de mai multe ori starea în care sunt șinele – exfoliate, ruginite, peticite. De anul trecut, au fost desemnate firmele de construcţie, iar acum proiectul de 9 miliarde de lei e în faza de proiectare. Unde a și rămas.
Proiect amânat în Timişoara. Motivul pentru care sensul giratoriu suspendat "nu e posibil"
Linia trece și prin Timișoara. În acest loc, proiectanţii susțin că au găsit o soluţie.
"De fiecare dată când se lasă bariera, aici se formează cozi uriaşe, mai ales la orele de vârf. Problema ar putea fi rezolvată cu un sens giratoriu suspendat. O soluţie futuristă, pe placul şoferilor, dar una pe care Primăria Timişoara nu are de gând să o avizeze. Până când municipalitatea şi Ministerul Transporturilor nu ajung la un numitor comun, întregul proiect de reabilitare a căii ferate este blocat", transmite Iulia Pop, reporter Observator.
- Propunerea ca românii care denunţă evazioniştii să primească o parte din fraudă, tot mai aproape de realitate
- Românul care a investit 60.000 într-o cabană "cameleon". Cât costă o noapte de cazare în cabana invizibilă
- Modificarea PNRR, cu două tăișuri: undă verde la creșterea pensiilor, însă pierdem o sumă uriașă pentru...
"Acel sens giratoriu suspendat pur şi simplu nu este posibil din motive de siguranță pentru că, mai ales într-o situaţie de accident sau aşa ceva, se va bloca sus. În acest sens se vor bloca ambulanţele şi aşa mai departe şi va avea efecte foarte periculoase", a declarat Dominic Fritz, primarul Timișoarei.
"În 2021 au dat o autorizaţie de construire pentru un bloc care e taman acolo unde ar trebui să facem noi sensul giratoriu. Aceste pasaje nu sunt pentru cei de la CFR, sunt pentru Timişoara, pentru oraş", spune Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Ce cred oamenii despre idee
Locuitorii sunt totuşi încântaţi de idee, mai ales că ar rezlova cea mai importană problemă. "Ar fi minunat. Wow, nu vreau să vă zic, am stat şi 45 de minute", mărturiseşte un locuitor. "Eu am 51 de ani, poate dă Dumnezeu să îl prind", zice altcineva.
În prezent, propunerile facute de specialiştii din Primăria Timişoara sunt analizate de proiectanţii de la Ministerul Transporturilor. Reabilitarea magistralei de cale ferată cuprinde și modernizarea a 20 de gări și halte de pe traseu, aflate în județele Arad, Timiș și Caraș-Severin. Investiţia este cu bani europeni prin PNRR - Planul Național de Redresare și Reziliență.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰