Antena Meniu Search
x

Video Lăcomia ar fi scufundat pescadorul din Marea Neagră. Nava era supraîncărcată cu rapane

Scufundarea pescadorului în Marea Negră rămâne învăluită în mister la două zile după tragedie. Cu atât mai mult cu cât comandantul avea 36 de ani de experienţă pe mare. Specialiştii cred însă că supraîncărcarea navei le ar fi putut fi fatală celor cinci membri ai echipajului. Pescarii au explicat însă pentru Observator că practica e veche, pentru că sunt plătiţi la tonă.

Laurenţiu Rădulescu
de Laurenţiu Rădulescu

la 18.05.2021, 21:24

Vezi și

Salvatorii s-au întors la prima oră pe mare să-i caute pe cei doi pescari dispăruţi de pe pescadorul scufundat. Nici epava nu a fost încă localizată. Misiunea e îngreunată de furtună.

Laurențiu Rădulescu, reporter Observator: Pe mare, condiţiile de salvare şi căutare nu sunt deloc uşoare. Vântul bate cu putere, iar valurile depăşesc în anumite zone doi metri-doi metri şi jumătate. Sunt patru nave şi un elicopter de la IGAV care caută în continuare pescadorul.

Petrișor Irimia, purtător de cuvânt Garda de Coastă: Menţionăm faptul că în larg este furtună de gradul 4 spre 5.

Cum s-a petrecut tragedia

Pe acelaşi subiect

Între timp la ţărm, procurorii şi specialiştii încearcă să afle cum s-a petrecut tragedia. Cei cinci pescari de pe nava Shark 1 se aflau în zona Lacului Sinoe, la aproximativ 7 kilometri sud de Sarichioi, atunci când o furtună s-a strânit din senin. În timp ce celelalte patru pescadoare au plecat la primul semn de vremea rea, nava Shark 1 a rămas pe loc.

Pescar: I-a prins vântul puternic acolo, nu au avut cort de adăpost, că la noi în România nu există aşa ceva sau informaţii prin staţie să te anunţe: "Băi, vezi că vine vreo rafală de vânt mai puternică, aveţi grijă, una alta.", nu-i ca în altă parte.

Laurențiu Rădulescu, reporter Observator: Pescadorul care s-a scufundat avea o lungime de aproximativ 11 metri şi jumătate. Este o navă, spun marinarii, care poate fi foarte uşor pierdută de sub control în cazul unei furtuni puternice.

Nava era supraîncărcată cu rapane - şapte tone, aproape dublu decât ar fi trebuit. De ce şi au riscat cei cinci pescari cu experienţă viaţa?

Pescar: Îi plăteau la tonaj şi de aia. Şi dacă scoţi mai mult, eşti plătit mai mult. Aşa plătesc ei, frate, eu le dau salariu, nu îi plătesc cu nimic mai mult, salariu lunar.

Ovidiu Cupșa, director CERONAV: Orice navă în general trebuie să îşi păstreze în primul rând vitalitatea, capacitatea navei de a se lupta cu tot ce înseamnă dezastre, incendii, furtuni. Cele mai importante motive din care se scufundă aceste tipuri de nave sunt fie găurile de apă, fie supraîncărcarea.

Pescar: Găseşte trei izmenari din ăştia, le dă câţiva bani şi îi trimite pe mare. Toţi magnaţii au venit. Toţi au pescadoare. Nu le mai ajunge.

Cine era Nicușor Costea, comandantul pescadorului

Misterul scufundării pescadorului e cu atât mai mare cu cât comandantul avea 36 de ani de experineţă ca marinar. Şi o pregătire temeinică.

Nicuşor Costea era licenţiat de 9 ani în navigaţie şi transport maritim şi fluvial, cu cursuri de pregătire în siguranţă maritimă şi instruire în căutare şi salvare pe mare. Este una din cele trei victime pe care marea le a adus la mal ieri. Purta încă vesta de salvare şi a murit de hipotermie.

Colegii de breaslă spun despre că era unul dintre cei mai buni marinari din Constanţa.

Printre acţionarii companiei care deţinea pescadorul sunt Cosmin Stroe, fiul preşedintelui PSD Constanţa, Felix Stroe, şi Marius Gherasim, fost consilier local în Primăria Năvodari. Niciunul nu a comentat nici astăzi tragedia. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Propunere: plimbările cu bicicleta în pădure, doar cu acordul proprietarului pădurii. Sunteţi de acord?

Observator » Evenimente » Lăcomia ar fi scufundat pescadorul din Marea Neagră. Nava era supraîncărcată cu rapane