Video Lucrările la un proiect "faraonic" din România ar putea începe în 2024. "Aduce beneficii ţării într-o manieră incontestabilă"
Capitala se va conecta direct cu portul Constanța pe cale navigabilă. Ministerul Transporturilor a anunțat un câștigător pentru realizarea Canalului București-Dunăre. Lung de aproape 80 de kilometri, acesta va facilita comerțul pe apă cu celelalte țări și va aduce doar avantaje economiei locale. Autoritățile spun că va fi cel mai mare proiect de investiții, care va genera peste 20.000 de noi locuri de muncă în perioada execuției.
Ideea de a crea o cale navală între Bucureşti şi Marea Neagră e veche de când lumea modernă am putea spune. Adică din timpul domniei lui Alexandru Ioan Cuza. A început să prindă contur însă pe vremea lui Nicolae Ceauşescu.
Ministerul Transporturilor a primit două oferte la a doua licitație pentru reactualizarea Studiului de Fezabilitate necesar finalizării Canalului.
Alin Şerbănescu, CNAIR: Până nu va trece şi perioada de contestaţii nu putem spune că am încheiat procedura de licitaţii. La începutul anului viitor sunt şanse mari să avem un câştigător şi să înceapă, practic, studiul de fezabilitate.
Aproape trei miliarde de euro s-au cheltuit pe vremea comunismului pentru realizarea canalului Bucureşti-Dunăre. Odată cu declanşarea Revoluţiei, însă, lucrările au fost oprite. Aşa că din cauza degradării, dar şi a vandalizării, autorităţile ar trebui să reia lucrul aproape de la zero.
- Vânt puternic la malul mării: Mai multe porturi din Constanţa au fost închise. Rafalele ajung până la 70 km/h
- Nereguli grave la depozitarea deşeurilor, în Portul Constanţa. Garda de Mediu a amendat Primăria cu 100.000 de lei
- Patru femei renunţă la civilizaţie pentru un job la capătul lumii, unde vor lucra printre pinguini. Ce salarii...
Bucureștiul va avea două porturi
Potrivit proiectului, Bucureștiul va avea două porturi. Unul la Glina, pe Dâmbovița, și unul în localitatea 1 Decembrie, pe Argeș. Un alt treilea port va fi construit la confluența râului Argeș cu Dunărea. Pe vechiul schelet al Canalului au rămas doar ruine.
Localnic: Din ce în ce mai sinistru. Cam gol, nu sunt oameni care să investească
Alin Şerbănescu, CNAIR: Acest canal ar fi parte al unui flux mai lung de mărfuri transportate pe sistem naval care ar duce până la Rotterdam.
Acum e linişte pe râul Argeş, dar peste câţiva ani autorităţile vor ca pe aici să treacă vapoare dinspre portul Constanţa spre Capitală. Canalul Bucureşti-Dunăre va avea o lungime de 80 de kilometri, potrivit proiectului.
Mircea Costea, analist CEO: E o lucrare imensă, o lucrare faraonică aproape, care aduce beneficii ţării într-o manieră incontestabilă. Deocamdată, faptul că s-a anunţat acest prim pas, eu îl consider încă un gest politic.
După rezovarea contestaţiilor şi a studiului de fezabilitate, dacă se vor respecta termenele iniţiale, lucrările ar putea începe în 2024. Nu se ştie însă cât ar putea dura.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰