Curs valutar

Cercetătorii NASA urmează să anunţe, joi, la ora 21.00, ora României, descoperirile făcute în această săptămână de roverul Curiosity, pe Planeta Marte.

la 06.06.2018 , 14:29

Descoperirile par să fie majore, însă totul este ţinut secret până la momentul conferinţei, eveniment care va fi transmis live de televiziunea Agenţiei Spaţiale Americane.

Articolul continuă după reclamă

Roverul Curiosity explorează planeta roşie din august 2012, scrie The Sun.

La începutul acestui an, a trimis imagini impresionante surprinse de creasta Vera Rubin. Din imaginile trimise de robot, NASA a creat o vedere panoramică uimitoare a craterului Gale.

Vederea se întinde pe o suprafață mai mare 48 de kilometri și arată traseul pe care Curiosity l-a parcurs în ultimii ani, în timp ce se deplasa la o viteză de un centimetru pe secundă.

În septembrie, anul trecut, descoperirea borului pe Marte, un element cheie în susţinerea vieţii, a însemnat un impuls important în vănătoarea extratereştrilor.

Roverul autonom Curiosity cântăreşte o tonă şi a asolizat în interiorul uriaşului crater marţian Gale în august 2012.

Scopul misiunii sale este de a afla dacă Planeta Roşie ar fi putut susţine vreodată viaţă microbiană.

Până în prezent, Agenția spațială americană a efectuat cu succes șapte aterizări pe Planeta Roșie și pregătește misiuni umane către Lună și Marte cu ajutorul Stației Spațiale Internaționale.

Misiunea Marte 2020

Misiunea NASA către planeta Marte din anul 2020 urmează să fie realizată cu un vehicul rover îmbunătățit, fără personal uman, ce va avea ca scop căutarea de urme ale unor forme de viață microbiene străvechi pe suprafața Planetei Roșii nelocuită.

Succesorul lui Curiosity, care ar putea fi lansat în iulie sau august 2020, va avea în dotare șapte noi instrumente și va beneficia de roți reproiectate, a anunțat Jet Propulsion Laboratory (JPL), centru de cercetare al NASA.

Este echipat cu 23 de camere video capabile să mărească obiecte de mărimea unui grăunte de sare.  Noul vehicul va analiza terenul marțian, atât la suprafață cât și în profunzime, și va colecta mostre de sol și de rocă.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Aveţi încredere să cumpăraţi ciuperci din piaţă?
Observator » Evenimente » NASA face un anunţ major despre încă o descoperire pe Marte. Urmăreşte live conferinţa istorică transmisă de Agenţia Spaţială Americană (Video)