Video Noi sisteme de parapete, montate pe cele mai periculoase şosele din ţară. Cum funcţionează
Şoferii vor avea mai multă siguranţă când vor circula în această iarnă pe şoselele din Pasurile Mestecăniș și Tihuța. Lucrătorii de la drumuri montează noi sisteme de parapete pe aceste drumuri considerate extrem de periculoase mai ales în sezonul rece.
În Pasul Mestecăniș se lucrează de zor. Se montează parapete de protecție tip rulouri. Lucrări importante, mai ales că se apropie sezonul rece, iar numărul accidentelor ar putea crește pe acest sector de drum.
Cum funcţionează noile parapete
"Stâlpii sunt un metru şi 10 băgaţi în pământ. E un sistem de patru lise care vin stânga dreapta şi între lisele astea vin rolele de spumă. De a disipa forţele impactului şi lasă maşinile să iasă în afara căii de rulare. Reduce foarte mult din forţa de impact, din efectul accidentului. Pagubele sunt mai mici dar, în general, contează viaţa, că acum pagubele, să nu zboare maşina afară", spune Sorin Sasu - manager de proiect.
"Au o cu totul altă dinamică, în sensul că, faţă de celelalte parapete ea permite autovehiculului să se întoarcă din drum, să nu fie basculat în afara părţii carosabile, aşa cum se întâmpla până acum. Proiectul este iniţiat de către Compania Naţională de Administrare a infastructurii rutiere", spune Nicolae Popovici, purtător de cuvânt DRDP Iași.
- Motociclist mort după un accident de groază, în Constanţa. Tânărul a fost aruncat într-o maşină parcată,...
- Tânăr român, mort pe o șosea din Italia. Giulio s-a înfipt cu tractorul în parapete, după ce a pierdut...
- Bolid străpuns de balustrada metalică, pe autostrada A1. Șoferul, care circula spre Arad, a scăpat teafăr și...
Prin montarea acestui sistem de protecție se urmărește reducerea numărului accidentelor grave și sporirea siguranței în trafic.
Vor fi montate în Pasul Tihuţa
"Ceea ce face el foarte bine nu reţine el maşina în parapet, nu o va opri instantaneu, ci o va face să ruleze pe lângă acest parapet minimizând forţa de impact şi daunele", spune Răzvan Frățianu - pilot de drift.
Aproape 2000 de metri de acest tip de protecție vor fi montați pe DN17. 1200 de m în Pasul Tihuța au fost deja instalaţi, restul sunt pe Mestecăniș, unde lucrarea va mai dura și săptămâna viitoare.
Drumul naţional 17 este o şosea intens circulată, face legătura între Moldova şi Ardeal. Aici, în pasul Mestecăniş, există segmente de drum considerate periculoase, iar urmele accidentelor se văd cel mai bine pe parapetul de la marginea şoselei.
În județul Suceava, în primele 9 luni ale acestui an, s-au înregistrat 80 de accidente grave. Aproximativ 40% dintre ele s-au produs pe Drumurile Naționale.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰