Primăria București a cumpărat 100 de tramvaie mai lungi decât stațiile în care trebuie să oprească. Pe ce linii vor circula
Tramvaie mai lungi decât staţiile în care trebuie să oprească. Asta a cumparat Primăria Capitalei. Pentru a putea le folosi pe cele o sută care vor ajunge anul viitor în Bucureşti, municipalitatea modifică infrastructura cap-coadă. Pe toate liniile pe care vor circula, trebuie făcute schimbări la şine, refugii şi chiar depouri. Şi aşa se dublează costurile.
O sută de tramvaie noi nu vor încăpea în staţiile care există acum în Bucureşti. Dacă acum, cel mai lung tramvai din Bucureşti are 26 de metri lungime, cele noi vor avea zece metri în plus. Aşa că Primăria Capitalei trebuie să modifice infrastructura.
Andreea Milea, reporter Observator: Suntem în staţia tramvaiului 41, pe aici pe unde vor trece şi noile mijloace de transport ceva mai lungi. Refugiul măsoară acum 30 de metri lungime însă pentru noile tramvaie este nevoie ca acesta să fie prelungit cu alţi 6 metri.
Sunt necesare investiții de zeci de milioane de euro
Nu doar staţiile trebuie modificate. La fel se va întâmpla şi cu depourile. Şi nu numai.
Adrian Criţ, directorul STB: E nevoie de investiţii în calea de rulare, e vorba de 26 de km de cale dublă, 7 milioane euro pe kilometru. În total trebuie modificate 22 de peroane cu costurile aferente de circa 200.000 de lei pe peron. Sunt solicitări şi pentru modificarea a 4 depouri unde vor fi garate tramvaiele.
Aproximativ 180 de milioane de euro în plus, pe lângă cele peste 170 de milioane de euro plătite pentru tramvaie. Se ajunge astfel practic la dublarea costurilor estimate iniţial. Pentru un singur tramvai scoate din buget patru milioane de euro.
Cele 100 de tramvaie vor circula pe opt rute, cele mai multe pe liniile 1, 10, 32, 41 şi 21. Primul va ajunge în august anul viitor şi apoi câte patru în fiecare lună. Fiecare va avea cu 100 de locuri în plus pentru călători.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰