Primele naţionale care joacă la Bucureşti, la EURO 2020, aterizează la "Băneasa". Aeroportul se transformă în unul de lux

De Alexandra Marin.
Publicat: 07.06.2021, 19:52.
Actualizat: 08.06.2021, 00:36

După aproape un deceniu în care a primit doar avioane mici, aeroportul Băneasa se pregăteşte să găzduiască primele zboruri comerciale.

Nu de orice fel însă. Doar chartere de lux si avioane private vor ateriza şi decola din toamnă. Până atunci, aeroportul Băneasa are oaspeţi importanti chiar mâine: echipele naţionale ale Ucrainei şi Macedoniei de Nord, care vor juca la Euro 2020.

Cu aparatură de ultimă generaţie, dar restaurat după arhitectura pe care o avea în 1952. Aşa arată aeroportul internaţional Băneasa, cel mai vechi din România, pe care, de-a lungul timpului, au aterizat personalităţi precum Papa Ioan Paul al ll-lea, Bill Gates sau Madonna.

"Ceea ce vedeţi în imagini sunt cele 4 ghişee de check-in, care vor deservi 400 de pasageri pe oră. Şi cu toate că sunt cu 100 de ghişee mai puţine decât pe aeroportul Otopeni, aici, pasagerii vor putea veni cu doar o jumătate de oră înainte de zbor, nu cu 2 ore, cum se întâmplă pe celelalte aeroporturi", transmite Alexandra Marin, reporter Observator.

Însă aeroportul Băneasa nu va fi pentru toată lumea. Se doreşte să rămână un aeroport VIP. Primele staruri sosesc chiar mâine.

"Va prelua, din câte înţeleg, la euro echipele, staff-ul şi tot ce nu sunt suporteri. Suporterii vor veni pe Otopeni", a declarat Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor.

Dacă pe Otopeni, compania aeriană plăteşte o taxă de 14 euro per pasager, pe Băneasa aceasta va fi de 15 euro. Diferenţa, deşi pare mică, e însemnată pentru un operator low-cost, care ar fi nevoit să scumpească biletele.

"Noi intenţionăm să procesăm aici până la 1 milion de pasageri pe an. O cifră care ne permite să funcţionăm profitabil", a declarat Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti.

Asta în condiţiile în care, până acum, aeroportul avea în jur de 15.000 de pasageri pe an, cât are aeroportul Otopeni într-o singură zi în condiţii de pandemie. În acest moment, singura porţiune complet finalizată din tot aeroportul Băneasa este Salonul Oficial. Reabilitarea aeroportului a început în septembrie 2019 şi costă peste 55 de milioane de lei.

Lucrările vor fi gata pe 21 Iulie, însă Aeroportul nu va fi deschis imediat şi asta pentru că ulterior mai urmează o perioadă de probe.

Cel mai probabil, aeroportul va putea fi operaţional din toamnă, însă cum în sezonul rece sunt şi mai puţine curse, abia în 2022 sunt şanse să vedem mai multă activitate pe aeroportul Băneasa.

Descarcă aplicaţia Observator News din Google Play sau App Store şi fii la curent cu ştirile momentului din România şi din lume.