RAR Auto-Pass: Documentul obligatoriu pentru vânzarea unei maşini, adoptat de Cameră. Legea merge la promulgare
RAR Auto-Pass. Plenul Camerei a adoptat marţi legea privind înfiinţarea registrului electronic al istoricului vehiculelor rutiere. Aceasta merge acum la promulgare. Românii care vor să vândă o maşină sunt obligaţi să ia de la Registrul Auto Român un document care să prezinte istoricul de daune şi kilometri reali.
Deputații au adoptat o lege care schimbă regulile vânzărilor de mașini second-hand în România. Părerile sunt împărţite. În timp ce unele voci din industria auto spun că RAR Auto-Pass nu va garanta mare lucru celui care cumpără o maşină second hand, reprezentanţii ANPC susţin că adeverinţa de la RAR va schimba definitiv piața vânzării mașinilor second hand.
Regia Autonomă Registrul Auto Român (RAR) înfiinţează şi gestionează registrul electronic al istoricului vehiculelor rutiere înmatriculate sau înregistrate în România. Registrul este constituit din informaţiile obţinute de către RAR cu ocazia prestaţiilor care implică identificarea vehiculului rutier, ori cu ocazia efectuării inspecţiei tehnice periodice în cadrul reprezentanţelor RAR sau al staţiilor de inspecţie tehnică periodică autorizate conform legislaţiei în vigoare, din informaţiile transmise RAR de către atelierele pentru inspecţia tahografelor şi/sau a limitatoarelor de viteză autorizate conform legislaţiei în vigoare, din informaţiile transmise RAR de către operatorii economici autorizaţi conform legislaţiei în vigoare care desfăşoară activităţi de reparaţii, de întreţinere, de reglări funcţionale, de modificări constructive şi de reconstrucţie a vehiculelor rutiere, precum şi din informaţiile transmise RAR de către producătorii vehiculelor rutiere, reprezentanţii autorizaţi ai acestora, importatorii sau distribuitorii de vehicule rutiere noi.
Potrivit acestui proiect, este interzisă manipularea odometrului unui autovehicul, solicitarea manipulării odometrului sau orice acţiune de natură să influenţeze înregistrarea exactă a numărului kilometrilor parcurşi de un autovehicul. "În sensul prezentei legi, prin manipularea odometrului se înţelege practica frauduloasă de modificare voită şi neautorizată a kilometrajului real indicat de odometrul unui autovehicul. În cazul în care odometrul este defect sau nu funcţionează corespunzător, proprietarul/utilizatorul menţionat în certificatul de înmatriculare/înregistrare al autovehiculului este obligat să îl repare sau să îl înlocuiască fără întârziere la operatori economici autorizaţi", se mai spune în proiect.
Nerespectarea acestor prevederi constituie contravenţii, în măsura în care, potrivit legii penale, nu sunt considerate infracţiuni, şi se sancţionează cu amendă de la 2.000 de lei la 5.000 de lei. "Staţiile de inspecţie tehnică periodică autorizate, precum şi atelierele pentru inspecţia tahografelor şi/sau a limitatoarelor de viteză autorizate sunt obligate să transmită către RAR, cu ocazia fiecărei inspecţii efectuate, informaţii referitoare la numărul de identificare al autovehiculului şi valoarea citită a indicaţiei odometrului autovehiculului supus inspecţiei", mai prevede proiectul.
Acesta interzice introducerea pe piaţă, punerea la dispoziţie sau utilizarea de echipamente, programe informatice şi de servicii conexe pentru manipularea odometrelor vehiculelor rutiere. Proiectul a fost adoptat şi de Senat, iar Camera Deputaţilor este for decizional în acest caz
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰