Video Reacţia unui şofer prins că a circulat pe noile benzi unice pentru STB din Bucureşti
Este vorba despre 3 noi benzi unice pentru autobuze pe artere-cheie din centrul Bucureștiului. Măsura, care vizează fluidizarea transportului public în zone cu trafic intens și frecvente blocaje, a bulversat mulţi şoferi, care nu au mai fost atenţi la semne. Deocamdată, nu au fost amendaţi, deşi au fost la un pas de a provoca accidente grave.
Reporter: Nu aţi văzut indicatorul?
Şofer: Mă grăbesc la muncă, îmi pare rău!
"De ce o ia pe interzis? Cât e indicatorul de mare şi avem bandă unică dar mai mult turisme decât autobuze" s-a plâns un şofer STB de situaţie.
Benzile unice pentru transportul în comun au dat bătăi de cap şoferilor.
"Indicatorul este clar: acces interzis, cu excepția transportului public. Însă banda unică de aici e tratată de mulți șoferi ca o scurtătură personală. Cei care ignoră regula riscă o amendă între 990 și 1.320 de lei, dar în practică, puțini se tem de sancțiuni, iar autobuzele ajung să stea blocate pe propria lor bandă" a explicat reporterul Observator Ana-Maria Munteanu.
Noile culoare dedicate STB sunt situate pe Strada Știrbei Vodă, pe Bulevardul Regina Elisabeta şi pe Bulevardul Carol I.
Benzile unice pentru autobuze, o idee dificil de pus în practică
"Este zgomot la trei dimineaţa, la două dimineaţa la şase după amiaza, nu contează, şi în special sunt cei de la STB care claxonează. Efectiv, ies oamenii din maşini şi se ceartă. De zeci de ani, de decenii, oamenii fac acest lucru pentru a evita traficul şi ideea este bună, dar acum, pusă în practică, nu ştiu dacă este viabil" a explicat un localnic.
În total, Bucureștiul are acum aproximativ 25 de kilometri de benzi unice în afara celor comune cu linia de tramvai.
Şofer STB: Ar fi bine să fie la nivel de întreg Bucureştiul şi este bine şi pentru călători.
Reporter: Economisiţi timp?
Şofer STB: Foarte mult!
Culoarele dedicate STB, un proiect de amploare
Chiar dacă sunt pe porțiuni scurte, autorităţile spun că aceste culoare dedicate STB vizează exact zonele unde traficul încetinește cel mai mult mijloacele de transport în comun.
Implementarea acestor soluții a fost condiționată de lățimea carosabilului, însă ele se află în zone strategice, unde pot face diferența în fluidizarea transportului public și reducerea întârzierilor.
În 2024, Serviciul de Transport Bucureşti a raportat peste 8.000 de minute de întârziere cumulative din cauza şoferilor care nu oferă prioritate. Tot anul trecut, poliţia a dat peste 740 de amenzi din acest motiv.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰