Tragedia aviatică de la Suceava s-ar fi putut produce din mai multe motive. Mărturia unui pilot expert
Căldură, umiditate, curenţi de aer. Sunt cei trei factori care ar fi putut duce la accidentul aviatic de lângă Suceava. E noua ipoteză a unui pilot care îi cunoştea pe cei doi și care a văzut imaginile tragediei.
Căldură, umiditate, curenţi de aer sunt cei trei factori care ar fi putut duce la accidentul aviatic de lângă Suceava. E noua ipoteză a unui pilot care îi cunoştea pe cei doi. Şi care a văzut imaginile tragediei. În continuare, însă, stă în picioare şi varianta unei erori umane. Sorin Boghiş şi Cornel Marinescu zburau împreună de puţin timp. Iar exerciţiul pentru care se antrenau este unul dificil şi extrem de riscant. Pilotul Cornel Marinescu va fi înmormântat mâine. Iar rezultatele necropsiei arată că a murit din cauza rănilor provocate de impact.
Un fost pilot de acrobaţie, cu mii de ore de zbor, a analizat imaginile tragediei. Prima ipoteză ar fi că motorul nu a cedat!
PAUL MITU, fost pilot de acrobaţie
Botul avionului de deasupra este îndreptat către în jos. Manevra care există şi care apare este pierderea portanţei, înclinarea pe o aripă.
- Pilotul rănit în accidentul aviatic din Suceava, în continuare în stare gravă: "Prognosticul este în continuare...
- Video cu momentul prăbuşirii celor două avioane în Suceava, la Frătăuţii Vechi. Unul dintre piloţi a murit
- Ei sunt piloţii celor două avioane prăbuşite în Suceava, la Frătăuţii Vechi. Cornel a murit pe loc, Sorin...
Asta nu înseamnă neapărat că a fost o greşeală umană. În acrobaţie, umiditatea, temperatura şi curenţii de aer sunt factori extrem de importanţi. Sâmbătă, la momentul accidentului, în Suceava erau 27 de grade şi umiditate crescută.
Manevra care a ucis un pilot şi a rănit grav un altul se numeşte zbor în oglindă. În mod normal, avionul din partea de jos a formaţiei, la finalul execuţiei, reduce viteza şi rămâne în urma celui de sus. Astfel, aeronava care zboară pe spate poate face o jumătate de tonou pentru a se întoarce la un zbor normal. Undeva, ceva nu a funcţionat.
SORIN STOICESCU, expert în aviație:
Uneori celor mai buni li se intampla sa greseasca. Pilotii trebuie sa se sincronizeze din punct de vedere al evolutiei aeronavelor, al vitezei, al distantei pe care sa o tina intre ele.
Iar, în momentul în care intervin căldura şi umiditatea crescute, distanţa regulamentară în formaţie trebuie mărită.
Acrobaţia cu avionul necesită mult antrenament şi precizie, mai ales în formaţie. Iar cea din care făceau parte Cornel Marinescu şi Sorin Bochiş era la început. De mai puţin de două luni cei doi piloţi zburau împreună.
Ancheta va stabili cu exactitate dacă a fost o eroare umană, sau o defecţiune tehnică. Dar va dura. Între timp, o familie se pregăteşte de înmormântare, iar alta înalţă rugăciuni pentru cel care a supravieţuit. Starea lui Sorin Bochiş este, pentru moment, stabilă.
FLORIN GRĂMADĂ, medic Spitalul de Neurochirurgie Iași:
În cursul acestei zile repetă explorări cranio cerebrale şi toraco abdominale astfel încât să vedem şi dacă aceste leziuni sunt în continuare sub contrul. Prognosticul rămâne rezervat.
Sorin Bochiş are aproape 12 mii de ore de zbor. Este instructor şi unul dintre cei mai experimentaţi piloţi de acrobaţie din România. Cornel Marinescu era, şi el, pilot instructor. Cu aproape 14 mii de ore de zbor. Şi activa în formaţia Hawks of Romania a Aeroclubului României.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰