Antena Meniu Search
x

Video Tramvaie noi, scârţâit vechi. Comisia de recepţie încă nu şi-a dat avizul pentru modelele Astra, după patru luni de teste

Probele noilor tramvaie Astra Arad au continuat și noaptea trecută pe linia 41. De această dată au fost efectuate verificări de anduranță cu două dintre tramvaiele de 36 de metri. Deși la probele trecute tramvaiele au scârţâit și la propriu și la figurat, fabricanții se apară și spun că sunt pregătite să fie puse în funcțiune pentru călători. 

de Redactia Observator

la 10.11.2022, 08:50

Vezi și

Noile tramvaie Astra Arad continuă sa întârzie pe traseu. Deşi testele noului model au început în urmă cu patru luni, comisia de recepţie nu şi-a dat încă avizul. 

Reporter: De ce durează atât de mult recepția?

Valer Blidar, acţionar Astra: Nu știm, și noi ne întrebăm de ce durează, ați văzut, tramvaiele functioneaza, am terminat toate testele dinamice și statice. În România, în prezent mai circulă 100 de tramvaie fabricate de noi, n-are niciunul nicio problemă, pentru București ne-am dat interesul să facem ceva chiar mai bun decât am făcut în alte orașe. 

Tramvaie noi, dar scârţâit vechi, sunet cu care bucureştenii sunt deja obişnuiţi 

Pe acelaşi subiect

Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei: Probele tehnice s-au finalizat deci nu exista probleme pe partea tehnica sub nicio forma semnalata. Seara de seara se fac probe, sper ca totul sa iasa repede si sa avem in Bucuresti tramvaie. Au trecut prea multi ani, ultimele travaie aduse in bucuresti dateaya din anii 70.     

Adrian Criţ director general STB: Daca se pastreaza acest ritm de furnizare si in conditiile in care totul va fi ok in comisia de receptie, eu presupun ca pana la sfarsitul lunii ianuarie vom intruni numarul de tramvaie necesar  pentru linia 41. 

Întârzierea intrării tramvaielor pe traseu e cauzată şi de problemele cu omologarea tramvaielor, care au ajuns la Bucureşti cu alt tip de motor decât era prevăzut în contract. Astfel, iniţial primăria a cerut reomologarea după noile specificaţii. După mai multe discuţii, inclusiv cu Autoritatea Feroviară Română, s-a decis că nu mai e nevoie de o nouă omologare, în condiţiile în care tramvaiele beneficiază de motoare mai eficiente decât cele prevăzute în contractul iniţial.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Aţi alocat un buget mai mare pentru Paşte în acest an faţă de 2023?

Observator » Evenimente » Tramvaie noi, scârţâit vechi. Comisia de recepţie încă nu şi-a dat avizul pentru modelele Astra, după patru luni de teste