Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Tramvaiul corporatiştilor din Bucureşti a intrat în reparaţii. Când vor fi gata lucrările la Linia 5

Tramvaiul corporatiştilor din Bucureşti a intrat în reparaţii. Patru kilometri de linie vor fi refăcuţi, iar şoferii trebuie să se aştepte la ambuteiaje pe două artere intens circulate, pentru că traficul va restricţionat pe mai multe porţiuni cel puţin un an, cât durează lucrările.

de Andreea Milea

la 19.02.2024 , 20:43

Şinele de pe linia 5, cu care merg 12.000 de bucureşteni zilnic, sunt vechi de 40 de ani şi ar fi trebuit înlocuite demult. 

  • Marin Mândrilă, preşedintele grupului de firme de construcţii: Este o lucrare grea. În prima fază o să ne apucăm să demontăm, să scoatem cauciucul de la sină, să tăiem șina cu aparatul de sudură, să le punem în trailere, să le cărăm. Aici o să începem din 3 locuri: o dată de aici, o dată de la jumătate, o dată de la Ştefan cel Mare şi lucrăm din toate părţile. 

Şantierul se întinde de la Podul Băneasa până la Şoseaua Ştefan cel Mare, de-a lungul străzilor Barbu Văcărescu și Alexandru Șerbănescu, pe o distanţă de 4.200 de metri.

Vezi și

Pe acest traseu circulă de astăzi 8 linii navetă, care vor prelua pasagerii de pe linia 5

Pe acelaşi subiect

Săptămâna aceasta, constructorul va scoate vechile linii de tramvai, apoi reţeaua de alimentare cu electricitate a tramvaielor şi stâlpii de susţinere. Săpăturile vor ajunge la aproape un metru sub pământ printre reţele edilitare. La final, va asfalta şi va trece la înlocuirea reţelei de alimentare cu energie electrică şi a şinelor, care vor fi aduse din străinătate. 

Marin Mândrilă, preşedintele grupului de firme de construcţii: Faţă de liniile vechi toate aceste linii moderne s-au făcut cu amortizoare de zgomot. Adică la bloc nu mai auzi tramvaiul ăla, tronca, tronca pentru că există un amortizor care îmbracă toată linia. Firul acela de contact. Se schimbă, iarăsi aducem din Germania toate piesele, sunt moderne, nu mai agaţă pantograful cum se mai întâmplă. 

Progresul cere sacrificiu. Lucrările la linia de tramvai 5 de modernizare vor bloca traficul din zonă

  • Andreea Milea, reporter Observator: În timpul şantierului, prima bandă de circulaţie va fi blocată din cauza utilajelor mari. Termenul asumat de constructor pentru această lucrare este de 12 luni însă acesta se poate prelungi în funcţie de ce găsesc în subteran, pentru că pe aici trec reţele de gaze, apă şi canal. 
  • Cătălin Sebastian Aflat, director direcţia generală de investiţii PMB: Cu siguranţă o să apară situaţii neprevăzute în momentul în care încep lucrările. Avem nişte planuri ale deţinătorilor de utilități care mentionează unde sunt pozate rețelele de utilităţi. Știm din practică că în momentul în care se începe execuția lucrărilor se constată diferenţe şi în ce inseamnă starea utilităților şi în ce înseamnă poziționarea acestora. 

Proiectul de modernizare pentru tramvaiul care duce corporatiştii în clădirile multinaţionalelor din Pipera costă 170 de milioane de lei. Primăria Capitalei vrea să deschidă încă 11 şantiere şi să înlocuiască şinele distruse în mai multe zone din Bucureşti. Următoarele lucrări vor începe în aprilie. 

Andreea Milea Like

Am început cu muzica, am continuat cu dansul şi am ales jurnalismul. Ce au în comun? Zilnic găseşti ceva nou. Cât de mult înseamnă un cuvânt, un moment sau 10 secunde înainte de live.

Comentarii


Întrebarea zilei
Aţi decis cu cine votaţi în primul tur la alegerile prezidenţiale?
Observator » Evenimente » Tramvaiul corporatiştilor din Bucureşti a intrat în reparaţii. Când vor fi gata lucrările la Linia 5