Video Tronsonul de 4 km care va lega DN1 de Autostrada Soarelui nu va fi gata în 2025
Porţiunea de autostradă din jurul Capitalei care va lega Drumul Naţional 1 de Autostrada Soarelui ratează trenul inaugurării din acest an. Un ciot de patru kilometri de pe inelul de nord al A0, dintre Glina şi Pantelimon, rămâne "muzeu" pentru o perioadă. De vină sunt lucrările de pe următorul segment, cel dintre Pantelimon şi Afumaţi, care bat pasul pe loc. În paralel, pe centura existentă, fix pe acelaşi traseu, traficul este un coşmar şi e îngreunat de un şantier deschis încă din 2012.
După inaugurarea inelului de sud al Autostrăzii Zero, cuprins între Autostrada Soarelui şi Autostrada 1, cea spre Piteşti- şoferii aşteaptă şi conexiunea rapidă cu nordul Capitalei, respectiv cu Drumul Naţional 1. Deocamdată, deschis circulaţiei este doar lotul Corbeanca- Afumaţi. Pe alte trei segmente încă se lucrează. Între Glina şi Pantelimon constructorul român a ajuns cu lucrările la un stadiu de 75% şi va finaliza acest lot în 2025. De cealaltă parte a drumului, firma chineză care se ocupă de lotul dintre Pantelimon şi Afumaţi este cu lucrările abia la jumătate. Prin urmare în acest an este exclus să avem o conexiune între aceste loturi şi cel dat deja în folosinţă.
În paralel, tot între DN2 şi A2, centura existentă este coşmarul şoferilor
"Evoluţia şantierului pe lotul 3 este una modestă. Este posibil ca la final să fie un decalaj de câteva luni între lotul 4 pe care îl acem în execuţie şi acest lot 3. Noi presăm constructorul chinez ca decalajul să fie cât se poate de scurt", a declarat Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în ministerul Transporturilor. "Pe tronsonul 4 (n.red. Glina-Pantelimon) nu se poate circula în acest an decât dacă oficialii din Compania de Drumuri şi din minister o să facă în aşa fel încât în DN3 să găsească o soluţie provizorie", a declarat Ionuţ Curea, directorul Pro Infrastructura. "Pregătim dacă va fi nevoie o soluţie de dare în trafic temporară a unui nod rutier cu DN3, în aşa fel încât lotul 4 să nu rămână muzeu pe o perioadă prea lungă de timp", a declarat Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în ministerul Transporturilor.
În paralel, tot între DN2 şi A2, centura existentă este coşmarul şoferilor. După două rezilieri şi ani de întârzieri acumulate, autorităţile spun că în două săptămâni lucrările vor fi reluate. "Anul acesta se vor executa cea mai mare parte din relocări de reţele de utilităţi şi continuarea lucrărilor la cele trei pasaje necesare pentru acest lot- pasajul de la intersecţia cu drumul judeţean de la Cernica, cele două pasaje peste calea ferată până la A2", a declarat Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în ministerul Transporturilor. "Este încă un ciot ruşinos, blestemat. În momentul ăsta, pentru că nu e dublat de A0, şi pentru că este doar o bandă pe sens- are cele mai lungi cozi de pe centură. Trafic va fi în continuare pe toată centura veche şi după ce va fi A0 gata", a declarat Ionuţ Ciurea, directorul Pro Infrastructura. Vom circula pe tot inelul autostrăzii zero, lung de 100 de kilometri, la finalul anului 2026, spun autorităţile.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰