Video Un proiect uriaș de infrastructură va fi reluat. A scăpat de problemele provocate urșilor, liliecilor sau gândacilor de Colorado
Cel mai important proiect de infrastructură din vestul ţării, autostrada care leagă Sibiu de Timişora, are în sfârşit prioritate, după nouă ani de amânări. Astăzi a fost semnat contractul cu firma românească ce va termina de construit şoseaua de mare viteză. În fapt, un tronson de nouă kilometri care conţine şi faimoasele tuneluri pentru urşi.
Tronsonul lipsă din autostrada Lugoj- Deva are o lungime de 9,13 kilometri. Doi kilometri vor fi prevăzuţi cu tuneluri cu galerie dublă pentru urşi şi alte animale sălbatice. Fiecare kilometru de autostradă costă 13 milioane de euro, dar la final şoferii vor putea străbate în viteză drumul dintre Timişoara şi Sibiu.
Iulia Pop, reporter Observator: La nouă ani începerea lucrărilor, timp în care mai mult s-a stat, vin din nou muncitori pe autostrada muzeu ca să finalizeze bucata de la Margina pană la Holdea. Firma ce a câstigat licitația pentru execuția porțiunii de nouă kilometri are undă verde să se apuce de treabă. Cea mai mare provocare aici sunt tunelurile pentru urși, chiar dacă Ministrul Transporturilor spunea, mai în glumă, mai în serios, că ecoductele nu sunt o necesitate pentru ca nu sunt astfel de animale aici.
Contractul a fost reziliat în 2017
Sorin Grindeanu, ministrul transporturilor: E o ruşine! Să vii dinspre Sibiu şi să mergi până la Nădlac te dai jos 14 km sau cât te dai. Reurci.
- Peste 4 ani vom putea circula pe o autostradă între Sibiu şi Ungaria. Când urmează să fie semnat contractul...
- Satul în care localnicii nu mai pot dormi de frica urşilor: "Acum chiar că m-am speriat. Era distanţa dintre...
- Poliţiştii clujeni au ''vânat'' şoferii care încalcă legea. Au împărţit zeci de amenzi pentru cei prinşi...
În ultimii ani, porţiunea de drum dintre Margina şi Holdea a fost blocată de birocraţie. Contractul a fost reziliat în 2017, iar de atunci participanţii la licitaţii s-au bătut în contestaţii.
Șofer: Pierdere de timp de mulţi ani de zile.
Ministrul Transporturilor dă vina pe mai marii de la mediu pentru întrzierea lucrărilor.
Sorin Grindeanu, ministrul transporturilor: Se pierde de multe ori, de cele mai multe ori, foarte mult timp 29.56 + 30.07 pe toate aceste proceduri care ţin de mediu. Că e vorba de avize, că e vorba de viaţa gândacului de colorado în toate cele patru anotimpuri şi impactul unui drum de mare viteză asupra vieţii acelui gândac sau acelui liliac sau acelui urs.
Iulia Pop, reporter Observator: Dungile rosii de pe indicator vor disparea in 2026. Daca totul merge ca la carte, acesta este anul in care vom merge de la Nadlac, la Sibiu fara sa ne mai dam jos de pe autostrada.
Drumul va înghiţi 400 de milioane de euro, iar de construcţia lui se va ocupa o firmă românească. Mare parte din fonduri au fost alocate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰