Antena Meniu Search
x

Aterizare de urgență pe Otopeni, după ce unui pasager i s-a făcut rău. Discuția dintre pilot și turnul de control: Este încă inconștient, pulsul său pare să fie slab

A fost panică, duminică dimineaţă, pe aeroportul Otopeni! O aeronavă care se îndrepta spre Germania a aterizat de urgenţă în Bucureşti, după ce unui pasager i s-a făcut rău. Echipajele de la sol s-au mobilizat imediat şi i-au acordat acestuia primul ajutor. Timp de două ore, pasagerii zborului au fost blocaţi în avionul oprit pe pistă. Reporterii Observator au obţinut în exclusivitate înregistrările dintre turnul de control şi pilotul avionului. 

De Andre Rotaru la 04.10.2021, 13:19
Vezi și

La 10.000 de metri deasupra ţării noastre, aproape de Alba Iulia, pilotul unei curse din Turcia transmite un semnal de urgenţă. Cere să aterizeze imediat, pentru că unui pasager i s-a făcut rău.

Turnul de control: O ambulanță vă așteaptă pe pistă. 

Echipajul de la bord: Pasagerul este încă inconştient, pulsul său pare să fie slab dar stabil. Nu este conştient.

Jumătate de oră mai târziu, avionul atinge solul pe aeroportul Otopeni. Echipajele de urgenţă intervin imediat şi îi acordă primul ajutor victimei. În astfel de situaţii, echipajul trebuie să urmeze proceduri extrem de stricte.

Pe acelaşi subiect

Cezar Osiceanu, pilot: Însoţitorul de bord vine, constată situaţia, încearcă să vorbească dacă pasagerul este apt. Se procedează la căutarea unui medic. În situaţia în care nu există niciun medic printre pasageri atunci este anunţat pilotul luând decizia în acest fel de a ateriza pe un aeroport. Controlorii de trafic asigură dirijarea aeronavei pe drumul cel mai scurt, dă prioritate la aterizarea aeronavei respective.

Astfel de aterizări de urgenţă au loc, în medie, la 3-4 zile

Andre Rotaru, reporter Observator: Aeronava a rămas la sol cu tot cu pasageri timp de mai bine de două ore, până când a putut decola către destinaţia iniţială, fără pasagerul bolnav, în jurul orei 11 şi 43 de minute. 

După ce a fost evaluat de echipajul medical şi stabilizat, călătorul bolnav a decis că nu vrea să meargă la spital.

Cezar Osiceanu, pilot: Cei care se gândesc să anunţe în mod fals astfel de situaţii, dacă nu se confirmă diagnosticul de către medicii de la sol, sunt pasibili de a plăti toate taxele şi cheltuielile provocate de o astfel de situaţie. Care, vă asigur, nu sunt foarte mici. 

Reprezentanţii Aeroportului Otopeni spun că astfel de aterizări de urgenţă, provocate de pasageri bolnavi, au loc, în medie, la 3-4 zile.

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News!

Observator » Exclusiv Observator » Aterizare de urgență pe Otopeni, după ce unui pasager i s-a făcut rău. Discuția dintre pilot și turnul de control: Este încă inconștient, pulsul său pare să fie slab