Video CFR Călători ascunde un cimitir de vagoane vechi, la doi paşi de Gara de Nord din Bucureşti. Aprope 200 de vagoane stau nemişcate de un deceniu
Un cimitir de fiare vechi al CFR Călători se află la doi pași de cea mai importantă gară din ţară - Gara de Nord din București. Peisajul e dezolant - gunoaie cât vezi cu ochii, vagoane incendiate și buruieni înalte cât fotoliile celor care s-au perindat pe la conducerea companiei.
CFR nu ascunde gunoiul sub preș, ci într-un depozit de vagoane pentru călători aflat la doar câțiva kilometri de centrul Capitalei. Aici, în spatele unor porți închise publicului larg, vezi exact cât le-a păsat şefilor care s-au perindat la conducerea societăţii de transport călători de propria afacere.
Adrian Nichita, Sindicalist CFR Călători: E dezolant, e dezolant. Aici este lipsă de mână de om gospodar. Bate vântul, le duce la şeful de unitate în birou!
În punctul de triaj de la Basarab sunt sute de vagoane ale CFR Călători. Unele sunt pregătite să plece la drum, dar aproape 200 dintre ele nu s-au mai mişcat de un deceniu și nici nu se vor urni prea curând.
Adrian Nichita, Sindicalist CFR Călători: Din vara lui 2013 stau pe aici.
- CFR Marfă ţine "la păstrare" vagoane vechi de 30 de ani. Cât a cerut compania, pe tonă, pentru casarea lor
- Cum a fost lăsat în paragină Portul Constanţa, cel mai important port la Marea Neagră. Autorităţile vor să...
- "Dezastru! Dezastru!". Accident feroviar în Bihor, la Diosig. Mai multe trenuri de călători au fost anulate, după...
Reporter: Şi nimeni nu s-a interesat de soarta lor?
Adrian Nichita, Sindicalist CFR Călători: Nimeni nu s-a interesat până acum, probabil există o evidenţă undeva la revizia de vagoane şi la regională.
Haos la CFR Călători
CFR ar fi putut obține bani frumoși dacă ar fi dus vagoanele la casare la timp, în loc să le lase să se facă una cu pământul.
Adrian Nichita, Sindicalist CFR Călători: Ştiu că iniţiative au fost prin anul 1990, dar după anul 2000 n-am mai văzut o preocupare a lui CFR Călători pentru valorificarea vagoanelor prin casare.
Greta Neagu reporter Observator: Centrul Capitalei. Gunoaie cât vezi cu ochii şi sute de vagoane abandonate la nici doi, trei kilometri de cea mai importantă gară din ţara noastră: Gara de Nord. Un adevărat cimitir de fiare vechi al CFR Călători la care privim cu toţii încă din 2013.
Reprezentanții CFR Călători sunt optimiști. În al treisprezecelea ceas, se gândesc să facă o inventariere a vagoanelor, iar ce mai poate fi valorificat, să meargă la casat.
Ada Meseşan – Purtător de Cuvânt CFR Călători: Problema vagoanelor vechi e o problemă care vine de ani de zile, nu e de acum, nu e ceva nou, nu este din prezent. Este de vreo 20, 30 de ani. Dar acum CFR Călători a hotărât că se ocupe de ele.
Reporter: De ce nu s-a întâmplat lucrul ăsta până acum?
Ada Meseşan – Purtător de Cuvânt CFR Călători: Aici sunt mulți cei care ar trebui să răspundă la această întrebare, corectă de altfel. Eu pot să spun doar ce se întâmplă în prezent. Conducerea CFR Călători a decis să înceapă să le tragă de pe linie.
Când și cum, nimeni nu știe încă.
Adrian Nichita, Sindicalist CFR Călători: Ăsta e rezultatul nepăsării guvernărilor care au trecut şi s-au perindat, a lipsei de fonduri. CFR Călători a fost subfinanţat în permanenţă.
Greta Neagu reporter Observator: Trenurile CFR Călători, monumente ale neputinţei naţionale. La fel cum aceste vagoane stau nemişcate de aproape un deceniu, nici şefii de la transporturi care s-au perindat pe la conducere în ultimii zeci de ani nu au mişcat mare lucru pentru a schimba lucrurile la CFR.
Până acum, toate șansele de modernizare s-au făcut... scrum.
Dintr-un răspuns trimis Observator, aflăm că CFR Călători foloseşte zilnic peste 1000 de vagoane. Alte 350 au peste 40 de ani vechime şi urmează să fie duse la casat. Legislaţia europeană în domeniu stabileşte că durata normală de funcţionare a unui vagon este de 18 ani. Vechimea medie vagoanelor CFR Călători este de... 32 de ani.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰