Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Capitală care nu a înregistrat niciun deces provocat de accidente rutiere în ultimul an

Helsinki, capitala Finlandei, nu a înregistrat niciun deces provocat de accidente rutiere în ultimul an, au anunțat săptămâna aceasta oficialii municipali, potrivit Politico. 

de Redactia Observator

la 02.08.2025 , 20:04

Deși numărul deceselor rutiere este în scădere la nivelul UE, cu o reducere de 3% în 2024, accidentele cu urmări tragice sunt încă frecvente în zonele metropolitane. Ca un oraș să treacă un an întreg fără astfel de incidente este o realizare remarcabilă, cu atât mai mult pentru o capitală europeană.

În 2023, 7.807 europeni și-au pierdut viața în accidente rutiere în orașele din UE. 55 de persoane au murit în accidente rutiere la Berlin anul trecut, iar nouă persoane și-au pierdut viața în coliziuni în regiunea Bruxelles în ultimele 12 luni. Deși Helsinki este printre cele mai mici capitale din UE, cu puțin sub 690.000 de locuitori, aproximativ 1,5 milioane de persoane trăiesc și fac naveta în întreaga zonă metropolitană.

Roni Utriainen, inginer de trafic în cadrul Diviziei pentru Mediu Urban a orașului, a declarat presei finlandeze că această realizare se datorează "multor factori... dar limitele de viteză sunt printre cele mai importante".

Articolul continuă după reclamă

Invocând date care arată că riscul de mortalitate pentru pietoni se înjumătățește atunci când viteza de impact a unei mașini scade de la 40 la 30 de kilometri pe oră, autoritățile locale au impus limita inferioară în majoritatea zonelor rezidențiale și în centrul Helsinki în 2021.

Respectarea limitelor a fost asigurată prin instalarea a 70 de noi radare și printr-o strategie al cărei obiectiv este obținerea a zero accidente rutiere grave sau mortale. Datele colectate de Liikenneturva, entitatea finlandeză pentru siguranță rutieră, arată că numărul deceselor rutiere din Helsinki este în scădere constantă de atunci.

Model european

Autoritățile din Helsinki au încercat în ultimii cinci ani să reproducă miracolul obținut pentru prima dată în 2019, când niciun pieton sau ciclist nu a fost ucis în coliziuni cu autovehicule. Utriainen a subliniat că succesul misiunii se bazează pe politici de mobilitate și strategii de dezvoltare urbană pe termen lung, bazate pe date, care au transformat fosta capitală dominată de mașini.

În multe zone ale orașului, drumurile au fost îngustate și s-au plantat copaci. Orașul a investit, de asemenea, în infrastructură nouă pentru pietoni și bicicliști, inclusiv o rețea cuprinzătoare de piste de biciclete care se întinde pe peste 1.500 de kilometri. A extins rețeaua de transport public cu autobuze fără emisii de carbon și autonome și a primit finanțare de la Banca Europeană de Investiții pentru o nouă linie de tramvai.

Utriainen a declarat că aceste modernizări au contribuit la reducerea utilizării mașinilor și, odată cu ea, a numărului de accidente grave. Iar statisticile arată că între 2003 și 2023, numărul rănilor cauzate de accidente rutiere în oraș a scăzut de la 727 la doar 14.

Succesul Helsinki atrage atenția la Bruxelles, unde Comisia Europeană face eforturi pentru reducerea numărului victimelor rutiere. La începutul acestui an, comisarul pentru transporturi Apostolos Tzitzikostas a menționat că majoritatea statelor membre nu erau pe drumul cel bun pentru a atinge obiectivul UE din 2018 de a înjumătăți numărul deceselor rutiere până în 2030.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
V-aţi încuraja copiii spre o carieră în gaming?
Observator » Ştiri externe » Capitală care nu a înregistrat niciun deces provocat de accidente rutiere în ultimul an