Casele de marcat self-service au început să ceară bacşiş în magazinele din SUA. Americanii cred că sunt "şantajaţi emoţional"
Tot mai multe case de tip self-service din unele aeroporturi, brutării, cafenele și stadioane din SUA au început să ceară bacşiş clienţilor, în ciuda faptului că aceştia nu interacţionează aproape deloc cu un angajat.
Americanii, care se confruntă deja cu o strângere a conturilor bancare din cauza inflației, se lovesc de o presiune şi mai mare, deoarece companiile introduc noi funcții de bacșiș la casele self-checkout.
Companiile, inclusiv aeroporturi, brutării, cafenele și stadioane sportive, au introdus acum opțiunea de bacșiș, în care clienții pot lăsa chiar şi 20% din bonul respectiv, în ciuda faptului că se confruntă cu o interacțiune minimă sau deloc cu vreun angajat, potrivit unui raport recent al The Wall Street Journal, citat de Fox Business.
Clienţii spun că se simt obligaţi să lase bacşiş
Clienții spun că se simt obligați să lase un bacșiș şi consideră noua funcţie un "şantaj emoţional", dar se şi întreabă către cine se îndreaptă de fapt banii suplimentari, dar companiile îmbrățișează din ce în ce mai mult opțiunea de a spori salariile pentru angajaţi, în afara salariilor, potrivit WSJ.
William Michael Lynn, profesor de comportament al consumatorului și cultură a bacșișului la Nolan School of Hotel Administration de la Universitatea Cornell, a declarat ziarului că întreprinderile "profită de o oportunitate" și "cine nu ar dori să obțină bani în plus la un cost foarte mic dacă ar putea?"
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰