Antena Meniu Search
x

Ce este si ce scop are pachetul legislativ "Fit to 55" al UE. Principalele puncte ale proiectului

Comisia Europeană vrea să combată schimbările climatice, astfel că a anunţat miercuri cadrul legislativ menit să ajute în acest scop. Mai exact, pachetul "Fit to 55" e conceput să conducă la reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 55% până în 2030 şi de a deveni netru în materie de carbon până în 2050.

de Redactia Observator

la 15.07.2021, 18:32

Ce este si ce scop are pachetul legislativ "Fit to 55" al UE. Principalele puncte ale proiectului
- Shutterstock

Pachetul de propuneri care a fost adoptat miercuri de Comisia Europeanp prevede politici publice europene în materie de climă, energie, utilizare a terenurilor, transporturi și fiscalitate. "Actuala economie bazată pe combustibili fosili și-a atins limitele. Trebuie să mergem către un nou model, unul care este alimentat de inovație, energie nepoluantă și economie circulară. De aceea ne-am propus ca obiectivul nostru climatic să nu fie numai o aspirație politică, ci și să aibă o aplicabilitate juridică", a declarat Ursula von der Leyen, preşedintele Comisiei Europene.

"Fit to 55". Cele mai importante prevederi:

  • reducerea la zero a emisiilor de CO2 ale autovehiculelor noi din Uniunea Europeană începând cu anul 2035, ceea ce ar însemna de facto interzicerea vânzării de noi automobile pe benzină şi motorină începând cu acea dată
  • impozitarea combustibilului pentru avioane
  • taxarea emisiilor pentru transportul maritim
  • instituirea unui așa-numit tarif la frontieră pentru carbon, care ar impune producătorilor din afara UE să plătească mai mult pentru importul de materiale precum oțelul și betonul
  • Comisia Europeană dorește, în același timp, ca statele membre să renoveze mai rapid clădirile care nu sunt considerate eficiente din punct de vedere energetic

Maşinile electrice, unul dintre "stâlpii" Fit to 55

Pe acelaşi subiect

Europa se apropie de finalul unei ere: cea a maşinilor care folosesc combustibili fosili. Comisia Europeană vrea elimine emisiile de CO2. Vehiculele electrice sunt singurele care corespond planurilor viitorului, astfel că aceste maşini sunt cele care vor fi autorizaţie de comercializare pe piaţa autovehiculelor noi. Uniunea Europeană a impus deja marilor producători din industria auto reducerea emisiilor de CO2 pănă la 95 de grame pe kilometru, urmând ca până în 2035 emisiile să ajungă la 0 grame.

Volkswagen, liderul european din domeniul auto, s-a alăturat Tesla în promovarea maşinilor complet electrice. E drept, grupul german a fost implicat în uriaşul scandal "Dieselgate" din 2015, Volkswagen fiind acuzat la acea vreme că falsificat rapoartele emisiilor de CO2 la maşinile cu motor diesel.

Asociaţia Europeană a Constructorilor Auto (ACEA) avertizează că Uniunea Europeană ar trebui să implementeze şi anumite măsuri de sprijin pentru dezvoltarea staţiilor de reîncărcare, în principal. ACEA mai spune că o "electrificare" prea rapidă şi oarecum forţată a maşinilor va creşte preţul autoturismelor, va distruge locuri de muncă şi va favoriza China. Chinezii deja sunt cu un pas înaintea Europei în ceea ce priveşte dezvoltarea bateriilor pentru maşinile electrice.

"Fit to 55". Clădrile eficiente energetic, un alt punct important al proiectului

Pentru a fi atins obiectivul - reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu cel puţin 55% până în 2030 - este nevoie de o schimbare şi la nivelul clădirilor. Potrivit datelor de la nivelul Comisiei Europene, nu mai puţin de trei sferturi dintre clădirile europene sunt ineficiente din punct de vedere energetic. Ele sunt responsabile de o treime din emisiile de dioxid de carbon ale blocului european.

Statele membre ale UE vor fi nevoite să demareze lucrări de renovare şi modernizare extrem de scumpe pentru clădirile din sectorul public, iar în sectorul privat se pot confrunta cu reacţiile negative ale oamenilor, proprietari sau chiriaşi, care vor trebui să achite facturi mult mai mari la căldură.

Potrivit datelor trecute în pachetul "Fit for 55", ţinta în ceea ce priveşte eficienţa energetică a clădirilor este de a ajunge de la 32% cât este în prezent la 37% şi ă dubleze obligațiile anuale de economie de energie ale țărilor membre, care vor crește de la 0.8% la 1,5% - țările vor trebui să își reducă consumul cu acea valoare în fiecare an.

"Pachetul nostru este o combinație între reducerile de emisii și măsurile de protejare a naturii. De asemenea, punem locurile de muncă și echilibrul social în centrul transformării. Asta arată valoarea pe care o va genera această tranziție și felul în care investițiile publice și private pot să facă din aceasta o realitate. Nu trebuie să uităm că o treime din planul Next Generation EU va susține proiecte ecologice și durabile în întreaga Europă", a mai precizat Ursula von der Leyen.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Aţi alocat un buget mai mare pentru Paşte în acest an faţă de 2023?

Observator » Stiri externe » Ce este si ce scop are pachetul legislativ "Fit to 55" al UE. Principalele puncte ale proiectului