Trei grupuri aeronautice au semnat contracte în valoare totală de 1,1 miliarde de dolari cu NASA.

Vezi și

Trei grupuri aeronautice au semnat contracte în valoare totală de 1,1 miliarde de dolari cu NASA în cadrul unei licitaţii pentru construirea viitoarei navete ce va transporta astronauţi, noua generaţie de navete spaţiale "prietenoase cu mediul" va fi preferată pe rampele de lansare.

Cercetătorii Institutului Regal de Tehnologie din Suedia au descoperit o nouă moleculă, trinitramida, alcătuită exclusiv din oxigen şi azot, ce ar putea face combustibilul pentru rachete mai eficient cu 20-30%. Navele spaţiale care folosesc apa drept sursă de energie ar putea facilita explorarea sistemului solar, cu costuri reduse.

O călătorie spre Marte, într-un vehicul alimentat cu apă, ar putea să coste tot atât cât o lansare a unei rachete în prezent. Acestea ar rămâne pe orbită, evitând costurile suplimentare generate de aterizări şi lansări repetate.

Specialiştii sunt convinşi că vehiculul spaţial ar putea fi funcţional curând iar in viitor ar fi posibilă alimentarea acestor nave cu apă, chiar în timpul călătoriilor, de la un asteroid sau chiar o lună marţiană. Nava va merge cu motoare alimentate solar, ce vor supraîncălzi apa.

Aburul rezultat va fi ejectat prin duze, generând propulsia.O astfel de navă poate rămâne în spaţiu mulţi ani, mare parte din componente putând fi schimbate chiar acolo.

Vi s-a întâmplat să fiţi hărţuiţi într-un teambuilding?

Observator » Stiri externe » Cercetătorii Institutului Regal de Tehnologie din Suedia au descoperit o nouă moleculă