Facebook, implicată într-un nou SCANDAL! Reţeaua de socializare, acuzată că se foloseşte de utilizatorii vulnerabili în scopuri publicitare
Facebook este implicată într-un nou scandal, după ce un studiu publicat de un ziar australian a dezvăluit că reţeaua de socializare se foloseşte de tinerii utilizatori vulnerabili în scopuri publicitare.
Facebook este implicată într-un nou scandal, după ce un studiu publicat de un ziar australian a dezvăluit că reţeaua de socializare se foloseşte de tinerii utilizatori vulnerabili în scopuri publicitare.
Potrivit bbc.com, ziarul The Australian a scris despre un studiu efectuat asupra modului în care utilizatorii adolescenţi publică mesaje despre propria imagine, scăderea în greutate şi alte probleme.
Facebook a confirmat că un astfel de studiu a fost prezentat agenţiilor de publicitate, dar a susţinut despre articolul publicat de The Australian că ”induce în eroare cititorii”.
”Facebook nu oferă instrumente pentru a ţinti oameni pe baza stărilor lor emoţionale. Analiza realizată de un cercetător australian a avut scopul de a ajuta agenţiile de publicitate să înţeleagă cum se exprimă oamenii pe Facebook. Nu a fost niciodată utilizată pentru a ţinti reclame şi s-a bazat pe date anonime şi agregate. Facebook are un proces stabilit de a analiza cercetările pe care le efectuăm. Această cercetare nu a urmat procesul şi analizăm detaliile pentru a aduce corectările necesare”, a transmis compania.
Potrivit The Australian, rezultatul studiului a fost consultat de agenţi de publicitate care lucrează pentru câteva bănci importante din Australia, şi a fost scris de David Fernandez şi Andy Sinn, directori ai Facebook.
Documentul arată că Facebook are capacitatea de a monitoriza fotografii şi alte mesaje publicate de utilizatori care se simt ”stresaţi”, ”învinşi”, ”anxioşi”, ”copleşiţi”, ”incompetenţi”, ”inutili” sau ”rataţi”.
Cercetarea a fost realizată doar cu utilizatori ai Facebook din Australia şi Noua Zeelandă.
Potrivit BBC, în următoarele zile va fi demarată o anchetă despre modul în care a fost realizată cercetarea şi cu ce scop.
Compania Facebook a mai fost criticată pentru manipularea feed-urilor utilizatorilor în scopul desfăşurării unei cercetări. În 2014, s-a descoperit că Facebook prezenta un anumit tip de conţinut unui număr de 700.000 de utilizatori în mod intenţionat pentru a descoperi cum le pot fi manipulate emoţiile.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰