Maşinile fără şofer Cruise, retrase de pe străzile din California. Decizia vine după ce autovehiculele au provocat mai multe accidente
Departamentul de Autovehicule din California (DMV) a declarat că a suspendat autorizația de desfășurare a vehiculelor autonome și de testare fără șofer a companiei Cruise, punând capăt eforturilor acesteia de a testa mașinile fără șoferi de siguranță, relatează Reuters.
California a ordonat marți companiei General Motors (GM.N) să-și scoată mașinile fără șofer de pe drumurile de stat, considerând vehiculele un risc pentru public.
Maşinile fără şofer, un adevărat risc pentru siguranţa publică
"Pe baza performanței vehiculelor, departamentul determină că vehiculele producătorului nu sunt sigure pentru funcționarea publicului", a spus DMV într-un comunicat, invocând "un risc nerezonabil pentru siguranța publică".
DMV a adăugat că Cruise a "denaturat orice informație legată de siguranța tehnologiei autonome a vehiculelor sale". Agenția de stat a spus că Cruise are voie să conteste suspendarea în termen de cinci zile. Compania nu a spus dacă intenționează să facă asta.
- Un român a murit pe frontul din Ucraina. Rudolf avea doar 27 de ani şi lupta de un an împotriva ruşilor: "Era...
- Bărbat spânzurat pe marginea unei şosele din Iaşi. Trecătorii au sunat speriaţi la 112
- Tânăr de 22 de ani, arestat după ce a atacat o bătrână de 71 de ani pe stradă şi i-a furat geanta, în...
Suspendarea, în urma unei serii de accidente în care au fost implicate vehicule de croazieră, este un regres major pentru afacerea cu conducerea autonomă, pe care GM a numit-o o oportunitate majoră de creștere și pentru industria vehiculelor autonome (AV). Dar lucrătorii de tranzit sindicalizați și alți critici ai robotaxiei au salutat suspendarea, care a intrat în vigoare imediat.
Cruise retrage maşinile fără şofer de pe străzi
"Acesta ar putea fi o lovitură mare pentru Cruise", a spus Bryant Walker Smith, profesor de drept la Universitatea din Carolina de Sud. "Acest lucru joacă un rol în dezvoltarea tehnologiei. Întreaga industrie va avea de suferit ca urmare."
Cruise a declarat într-o declarație: „Vom întrerupe operațiunile AV-urilor noastre fără șofer în San Francisco. În cele din urmă, dezvoltăm și implementăm vehicule autonome într-un efort de a salva vieți”.
Cruise a spus că DMV analizează un incident din 2 octombrie, în care unul dintre vehiculele sale autonome frâna, dar nu a evitat să lovească un pieton lovit anterior de un șofer care a fugit.
„Când AV a încercat să se oprească, a continuat înainte de a se opri definitiv, trăgând pietonul înainte”, a spus Cruise.
„Echipele noastre fac în prezent o analiză pentru a identifica potențiale îmbunătățiri ale răspunsului AV la acest tip de eveniment extrem de rar”, a adăugat acesta.
Ordinul DMV spunea că Cruise nu a dezvăluit inițial toate filmările video ale accidentului și a spus că „vehiculele lui Cruise ar putea să nu aibă capacitatea de a răspunde într-un mod sigur și adecvat în timpul incidentelor care implică un pieton”.
Cruise nu a putut fi contactat imediat pentru a comenta raportul DMV că compania nu a distribuit inițial toate videoclipurile incidentului.
Directorii GM l-au numit în mod repetat pe Cruise o oportunitate uriașă de creștere, repetând această opinie în timpul unei conferințe telefonice privind câștigurile de marți, înainte ca DMV din California să-și anunțe decizia.
„Credem că Cruise are o oportunitate extraordinară de a crește și de a se extinde”, a spus CEO-ul GM, Mary Barra, analiştilor. „Noi... vedem o oportunitate și o creștere extraordinară.”
În iunie, Barra a reiterat o prognoză conform căreia Cruise ar putea genera venituri anuale de 50 de miliarde de dolari pe an până în 2030. Compania a raportat marți că a pierdut 723 de milioane de dolari pe Cruise în timpul celui de-al treilea trimestru.
În apelul ei înainte de hotărâre, Barra a spus că robotaxele Cruise au înregistrări de siguranță mai bune decât șoferii umani.
Măsura a fost luată după mai multe accidente provocate de autovehiculele Cruise
În august, DMV a declarat că investighează „incidente” care au implicat vehicule autonome operate de Cruise în San Francisco și a cerut companiei să scoată jumătate din axa robotică de pe drumuri. În acea lună, un robot de croazieră a fost implicat într-un accident cu un vehicul de urgență în San Francisco.
Luna aceasta, autoritățile de reglementare a siguranței auto din SUA au deschis o anchetă pentru a stabili dacă Cruise își lua suficiente măsuri de precauție cu robotaxie autonomă pentru a proteja pietonii.
Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a declarat că a primit două rapoarte de la Cruise cu privire la incidente în care pietonii au fost răniți și a identificat alte două incidente prin intermediul videoclipurilor postate pe site-uri web.
NHTSA a declarat că investigația sa asupra Cruise rămâne deschisă, dar a refuzat să comenteze acțiunea DMV din California.
În urmă cu două luni, California a permis companiei Alphabet Inc (GOOGL.O) Waymo și Cruise să ia pasageri plătitori zi sau noapte în San Francisco, un pas important.
Waymo a refuzat să comenteze acțiunea DMV.
Criticii tehnologiei de conducere autonomă s-au năpustit asupra deciziei DMV.
Sindicatul Muncitorilor din Transport din America (TWU), care reprezintă lucrătorii companiilor aeriene, feroviare și de tranzit și a criticat dur vehiculele cu conducere autonomă, a declarat într-o declarație că companii precum Cruise trebuie să îndeplinească standarde de siguranță măsurabile.
„În ciuda propagandei promovate de directorii din domeniul tehnologiei, Cruise a arătat lumii că roboții sunt incapabili chiar să se apropie de atingerea standardelor înalte pe care operatorii umani le îndeplinesc în fiecare zi”, a spus președintele TWU, John Samuelsen.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰