Pilotul şi copilotul unui avion Airbus A320 plin cu 153 de pasageri au adormit la manşă, în timpul zborului, aproape 30 de minute. Anchetă în Indonezia
Un pilot şi un copilot au dormit simultan aproximativ 28 de minute, în timpul ce se aflau la manşa unui avion Airbus A320 plin cu 153 de pasageri. Zborul Batik Air se deplasa din sud-estul insulei Sulawesi către capitala indoneziană, Jakarta, pe 25 ianuarie, arată raportul preliminar al Comitetului naţional pentru siguranţa transporturilor (KNKT), potrivit The Guardian.
Incidentul a dus la o serie de erori de navigaţie. Din fericire, însă, cei 153 de pasageri ai avionului Airbus A320 şi cei patru însoţitori de bord nu au fost răniţi în timpul zborului, care a durat 2 ore şi 35 de minute. Ministerul Transporturilor a "mustrat ferm" compania Batik Air pentru acest incident, a declarat directorul general al transportului aerian, Maria Kristi Endah Murni, care a cerut companiilor aeriene să acorde mai multă atenţie timpului de odihnă al personalului navigant.
"Vom efectua o investigaţie şi o revizuire a operaţiunilor de zboruri de noapte în Indonezia legate de gestionarea riscului de oboseală pentru Batik Air şi pentru toţi operatorii de zbor", a declarat Kristi.
Batik Air a precizat sâmbătă, într-un comunicat, că "operează cu o politică de odihnă adecvată" şi că s-a "angajat să pună în aplicare toate recomandările de siguranţă".
- Încă 6 avioane F-16 olandeze vor sosi la Centrul European de Pregătire din România. Sunt destinate instruirii...
- Un avion care a decolat din Otopeni s-a întors pe aeroport după 10 minute. Piloţii au trebuit să oprească de...
- De ce a primit 2 ani şi 6 luni de închisoare cu executare românul care s-a îmbătat în avion şi a ameninţat...
Piloţii implicaţi în incidentul din 25 ianuarie au fost suspendaţi temporar, a adăugat compania.
Căpitanul a cerut permisiunea secundului său de a se odihni, copilotul a preluat comanda, dar a adormit și el
Potrivit raportului KNKT, unul dintre piloţi nu se odihnise corespunzător în noaptea dinaintea zborului. La aproximativ 90 de minute după ce avionul a decolat, căpitanul a cerut permisiunea secundului său de a se odihni o vreme, cererea fiind aprobată. Copilotul a preluat apoi comanda aeronavei, dar şi el a adormit involuntar, se arată în raport.
"Comandantul secund avea doi copii gemeni în vârstă de o lună. Soţia sa a avut grijă de bebeluşi, iar el a asistat în timp ce se afla acasă", se arată în raport.
La câteva minute după ultima transmisie înregistrată de copilot, centrul de control zonal din Jakarta a încercat să contacteze aeronava. Acesta nu a primit niciun răspuns. La 28 de minute după ultima transmisie înregistrată, pilotul s-a trezit şi a realizat că copilotul său dormea şi că aeronava nu se afla pe traiectoria de zbor corectă. Acesta şi-a trezit imediat colegul, a răspuns apelurilor din Jakarta şi a corectat traiectoria de zbor, se arată în raport.
Avionul a aterizat în siguranţă după incident. Anchetatorii nu i-au identificat pe piloţi, dar au precizat că aceştia erau indonezieni şi aveau 32 şi 28 de ani.
KNKT a cerut Batik Air să efectueze controale regulate în cabina de pilotaj şi să se asigure că piloţii şi echipajul s-au odihnit înainte de zboruri.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰