Antena Meniu Search
x

Toţi şoferii români de TIR găsiţi în parcările din Belgia, în acest weekend, sunt luaţi la întrebări

Toţi şoferii români de TIR găsiţi în parcările din Belgia sunt luaţi la întrebări în acest weekend, într-o acţiune de amploare fără precedent. Mii de şoferi români sunt vizaţi în aceste două zile, în parcările de pe autostradă din zona Limburg şi Anvers.

Toţi şoferii români de TIR găsiţi în parcările din Belgia, în acest weekend, sunt luaţi la întrebări

Toţi şoferii români de TIR găsiţi în parcările din Belgia sunt luaţi la întrebări în acest weekend, într-o acţiune de amploare fără precedent. Mii de şoferi români sunt vizaţi în aceste două zile, în parcările de pe autostradă din zona Limburg şi Anvers.

Asociaţia Transportatorilor din Belgia (BTB) împreună cu Sindicatul Lucrătorilor din Transportul Rutier (SLT) au luat la rând parkingurile cu scopul de a afla de la şoferii români de camioane ce probleme au şi de a-i informa asupra drepturilor lor.

"Cea mai mare problemă pentru ei este viața lor socială.", spune președintele BTB, Frank Moreels. "Din acest motiv cerem Uniunii Europene de Transport să le asigure întoarcerea regulat acasă, astfel încât să aibă posibilitatea de a trăi o viață socială normală.", a adăugat, coform hln.be.

"În plus, există și condiții proaste din partea angajatorilor. Ei primesc salarii care sunt total disproporționate față de munca pe care o fac aici. Adesea trăiesc în condiții foarte proaste în parcări." a mai spus Moreels.

Pe acelaşi subiect

Belgianul declară că șoferii români sunt adesea forțați să manipuleze timpul de odihnă și de conducere: "Asta înseamnă că sunt prea obosiți și că este rău pentru sănătatea lor. Produc accidente și, astfel, sunt un pericol pentru ceilalți utilizatori ai drumurilor."

La acţiunea din Belgia ia parte şi Elena Frandeş, președintele SLT. Ea a experimentat personal modul în care șoferii români sunt păcăliţi de firme străine care deschid o sucursală virtual în România la o adresă PO Box. Ea i-a reprezentat pe mulţi şoferi români cărora angajatorii le-au tăiat salariile şi diurnele la jumătate, de pe o zi pe alta.

Femeia speră acum să recruteze membri pentru sindicat, astfel încât să poată fi făcute mai multe demersuri în favoarea şoferilor, în faţa companiilor angajatoare: "Acestor companii nu le pasă de modul în care sunt efectuate transporturile lor. Vrem să colectăm date și să auzim de la șoferi ce se întâmplă cu adevărat pe drum, astfel încât să putem face față acestor companii. Sperăm că își dau seama că merg prea departe și că se vor lua măsuri."

Împreună cu Asociația belgiană a transporturilor, Frandeş se străduiește să creeze condiții de egalitate în ceea ce privește costurile salariale sociale și salariile la nivel european: "Este un fapt că dumpingul social și concurența neloială există din cauza spațiului deschis. Există trafic liber și, în principiu, șoferii străini pot folosi întreaga Europă, dacă sunt în ordine. Dar nu este corect. Nici salariile, nici contribuțiile la asigurările sociale și nici taxele nu sunt aceleași. Trebuie să ajungem într-o situație în care concurența e făcută într-un mod corect."

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

35 de lei kilogramul de carne de miel înainte de Paşte. Consideraţi preţul acceptabil?

Observator » Stiri externe » Toţi şoferii români de TIR găsiţi în parcările din Belgia, în acest weekend, sunt luaţi la întrebări