Ana Moraru e sigură că nu e totul pierdut: "Chiar dacă familiile i-au vândut, copiii caută împăcarea"
Experiențele trăite pe tot parcursul filmărilor pentru campania "Generația Pierdută" au marcat-o profund pe Ana Moraru, unul dintre cei trei reporteri care au bătut mii de kilometri pentru a descoperi oamenii și motivele care au făcut posibil "exodul" copiilor noștri peste mări și țări
Experiențele trăite pe tot parcursul filmărilor pentru campania "Generația Pierdută" au marcat-o profund pe Ana Moraru, unul dintre cei trei reporteri care au bătut mii de kilometri pentru a descoperi oamenii și motivele care au făcut posibil "exodul" copiilor noștri peste mări și țări
Firea optimistă a Anei Moraru o face să spere și să creadă că nu-i totul pierdut. Nici pentru noi, nici pentru ei: "Când merg în deplasări prin țară, am în minte un joc. Privesc din mașină case, biserici, copii desculți, băbuțe-n poartă. Toate înșirate la stânga și la dreapta șoselei. Și mă întreb cine aș fi fost eu dacă mă nășteam acolo. În creierii munților. Sau pe malul Dunării. Cum ar fi fost dacă aș fi avut cinci frați? Unde-aș fi mers la școală? De-a lungul anilor, am schimbat sute de scenarii, oraș după oraș, sat după sat. În jocul meu, acum aș fi fost mamă, profesoară, preoteasă, șomeră, analfabetă.
Dar ce-ar fi fost dacă mama m-ar fi vândut pe 25 de perechi de blugi?
E un scenariu care nu mi-a trecut prin cap. Pare rupt dintr-un film, dar e inspirat dintr-o poveste reală. Povestea unui tânăr pe care-l cheamă Alex și care trăiește în Statele Unite. S-a născut în Argeș, într-un sat izolat, unde străzile nu au nume. Aici îl chema Ionuț.
Ca el sunt în jur de 30.000 de copii. Copii vânduți în străinătate. Acum, după un sfert de secol, și ei își fac scenarii cu părinți de care nu-și aduc aminte. Chiar dacă familiile i-au vândut, copiii caută împăcarea. O campanie Observator vă arată GENERAȚIA PIERDUTĂ a României. Din 2 iunie"
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰