Video Dacia 1300 și muscle car-urile, vedetele paradei de mașini clasice din Brașov. Zeci de pasionați de mașini și-au prezentat "bijuteriile" recondiționate
Pasiunea i-a adus împreună şi pe iubitorii de maşini frumoase şi vechi, la Braşov. Deşi unele dintre ele au mai mult de trei decenii de la momentul fabricației, sunt foarte bine îngrijite și încă întorc priviri pe stradă, așa cum o făceau și în prima tinerețe.
"Când se încălzeşte, imediat porneşte", explică propietarul unui autoturism. Așa pornește un Plymouth bine îngrijit, cu o poveste și un șarm greu de găsit la o mașină nouă.
Propietar: "Este vorba despre un Plymouth din 1938. Participăm cu ea la tot felul de parade. Maşina, anul trecut, a parcurs undeva la 3.000 de kilometri, pe raliuri. Ne mândrim cu ea."
Doi pași mai încolo, o altă bijuterie pe patru roți ne arată ce înseamnă un muscle car adevărat. De la jante, până la finisajele de sub capotă.
Claudiu Loghin, reporter Observator: "Aşa arată un Mustang fabricat în SUA, acum 50 de ani. Are o capacitate cilindrică de 6 mii de centimetri cubi şi 350 de cai putere."
Propietar: "E o dragoste personală."
Reporter: "Dumneavoastră v-aţi ocupat de starea ei?"
Propietar: "Da, chiar personal."
Reporter: "De ce?"
Propietar: "Din pasiune. Sunt pasionat de automobil, şi de acolo a plecat totul."
Reporter: "În ce stare aţi luat-o?"
Propietar: "Într-o stare destul de deplorabilă. Recondiţionarea a durat 8 ani. Piese? 90%sunt făcute manual. E greu să aduci din SUA piese, să faci rost de ele şi e foarte costisitor."
Zeci de mașini de colecție prezentate în Brașov
Au fost zeci de asemenea mașini de colecție, în parada retro organizată la Brașov. Soarele de primăvară a fost, poate, cea mai bună invitație pentru publicul interesat de mașini frumoase și povești seducătoare.
Sorin Muntz, organizator: "Cred că se apropie de 80-90 de maşini, nu am apucat încă să le numărăm, maşinile sunt toate maşini istorice, însemnând că au toate petse 30 de ani vechime şi o stare tehnică corespunzătoare. Există o întrecere teribilă în a-şi restaura cât mai corect, cât mai acurat şi mai frumos autoturismul."
Un loc aparte între mașinile de epocă l-au avut Daciile 1300 și 1310. Cu finisaje şi caroserii vopsite fără cusur, sunt la fel de spectaculoase ca maşinile fabricate peste hotare.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰