Video Emil Boc, printre cei mai populari primari, dar cu multe promisiuni rămase doar pe hârtie în cele cinci mandate
Este unul dintre cei mai populari primari din România. Şi cel mai longeviv din istoria Clujului. Are 55 de ani, iar ultimii 17, cu o scurtă pauză de… prim-ministru, i-a petrecut la cârma municipiului Cluj-Napoca. Emil Boc s-a născut şi crescut la ţară, în inima Apusenilor, aşa că mânuieşte cu iscusinţă şi sapa, şi lopata, şi coasa. Dar nu şi vorbele, atunci când e întrebat despre câte promisiuni a îndeplinit, în mandatele lui.
În timpul celor cinci mandate, oraşul condus de Emil Boc a înflorit, mai ales în domeniul IT. Boc a vrut să facă din Cluj-Napoca o aşezare urbană în rând cu marile capitalele din vest şi, pe alocuri, i-a ieşit.
A dezvoltat cel mai modern sistem de transport în comun, cu mai bine de jumătate din flotă electrică, a redus birocraţia din administraţia locală prin înfiinţarea funcţionarului virtual ANTONIA. A redat centrul oraşului pietonilor şi a construit parcări etajate în fiecare cartier.
Dar… nu a curs doar lapte şi miere pe Someş. Şi multe promisiuni s-au dus pe Apa Sâmbetei. Fără barcă.
Alex Prunean, reporter Observator: Da, aţi auzit bine. Exact acest lucru îl promitea primarul clujenilor încă din anul 2012…Că Someşul va deveni navigabil. 800 de mii de lei au fost cheltuiţi din bugetul local pentru studii de fezabilitate, iar acum, la aproape 10 ani distanţă ne-am ales doar cu acest ponton în cartierul Gheorgheni…şi o mică plajă de nisip.
- Ion Lungu, promisiuni multe, realizări puţine, la primul an din al cincilea mandat de primar în Suceava: "Are...
- Dominic Fritz, la un an de mandat. Primarul Timişoarei se laudă cu realizările sale: "Filmul trecutului a fost...
- Un an de când Mihai Chirica şi Costel Alexe câştigau alegerile în Iaşi promiţând apa potabilă, canalizare...
Promisiuni doar pe hârtie
Pe uscat, a visat că va aduce pe străzile Clujului primul autobuz fără şofer din ţară. Trebuia să fie pus în circulaţie astă-vară! A venit toamna şi... promisiunea s-a ofilit.
Emil Boc şi-a tentat alegătorii şi cu o centură metropolitană de 50 de kilometri. Proiectul, pomenit încă din 2017, ar fi salvarea şoferilor care vin dinspre Floreşti, comuna supranumită "dormitorul" Clujului. După patru ani, centura e tot pe hârtie.
De lipsa centurii se leagă, paradoxal, şi faptul că nu a mai fost construit un AQUAPARK - promis în al doilea mandat. Motivul? Nu există un studiu de trafic care să arate dacă oamenii ar avea pe unde să ajungă la baza de agrement.
Alex Prunean, reporter Observator: Din 2013, proiectul de construire a primului auqapark din oraş a fost plimbat de pe un teren pe altul, din cartierul Someşeni îin Gheorgheni. Astăzi, după atâţia ani, putem spune că aquapark-ul din Cluj există…în studiile de fezabilitate…dar din teren…deocamdată, lipseşte cu desăvârşire.
Există însă un parc-cimitir de 50 de milioane de lei. O premieră pentru România: printre miile de locuri de veci, cei veniţi să aprindă o lumânare la morminte se pot plimba pe alei mărginite de arbuşti exotici şi peluze cu gazon. În centrul parcului, a fost amenajat chiar şi un iaz.
Ambiţia a lui Emil Boc este însă şi mai mare, ar vrea să se laude cu prima magistrală de metrou din afara capitalei. În calea gândurilor de mărire şi a liniei de 14 kilometri s-a pus însă un imens bulgăre de sare de sub oraş. Dar şi lipsa finanţării. Momentan, UE este dispusă să plătească doar o treime din suma totală.
Emil Boc nu mai vrea să vorbească despre promisiuni. Doar nu e în campanie electorală. Aflat în Bucureşti la congresul PNL, s-a concentrat pe alegerea preşedintelui de partid, nu pe realizările din primul an de mandat.
Emil Boc: Domnişoară, dacă n-aţi înţeles că sunt în proces de vot, n-aţi înţeles nimic. Vă mulţumesc foarte mult.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰