Ministrul Educaţiei, anunţ despre evaluarea şcolilor doctorale. "E o situaţie care trebuie înţeleasă. Nu suntem în măsură să evaluăm"
Ministrul Educaţiei, Pavel Năstase, a declarat marţi, la Comisia de învăţământ a Camerei Deputaţilor, că ministerul nu este în măsură să realizeze, anul acesta, evaluarea şcolilor doctorale, în condiţiile în care trebuie să existe resursele financiare pentru acest demers. Ministrul a ţinut să precizeze că nu este vorba de „rea-voinţă”, fiind o situaţie de fapt care trebuie înţeleasă, potrivit News.ro
Ministrul Educaţiei, Pavel Năstase, a declarat marţi, la Comisia de învăţământ a Camerei Deputaţilor, că ministerul nu este în măsură să realizeze, anul acesta, evaluarea şcolilor doctorale, în condiţiile în care trebuie să existe resursele financiare pentru acest demers. Ministrul a ţinut să precizeze că nu este vorba de „rea-voinţă”, fiind o situaţie de fapt care trebuie înţeleasă, potrivit News.ro
„Aceste şcoli doctorale nu au fost niciodată evaluate. Anul acesta se referă la o situaţie de fapt. Nu cred că suntem în măsură ca anul acesta să facem această evaluare a şcolilor doctorale. Deci ne trebuie instrumentele respective, ne trebuie resursele financiare necesare ca să facem o asemenea evaluare. Nu este o rea-voinţă din partea noastră, este o situaţie de fapt pe care trebuie să o înţelegem şi să pregătim foarte bine ca peste un an de zile să avem o evaluare reală a şcolilor doctorale”, a subliniat ministrul.
El a mai spus că priorităţile pentru învăţământul superior le reprezintă clasificarea universităţilor şi ierarhizarea proceselor de studii.
„Pentru învăţământul superior avem mai multe priorităţi şi eu cred că cea mai importantă care nu s-a realizat este clasificarea universităţilor şi ierarhizarea proceselor de studii. Mâine vom avea o întâlnire de lucru cu rectorii şi preşedinţii Senatelor din toate universităţile din România, unde vom dezbate şi această problemă”, a afirmat ministrul.
În ceea ce priveşte şcolile doctorale, Pavel Năstase a spus că acestea sunt acreditate „într-un fel provizoriu”.
„Avem de asemenea şcolile doctorale care trebuie să le acredităm, ele sunt în momentul de faţă acreditate într-un fel provizoriu până la începerea anului universitar. Avem, de asemenea, un proiect care vizează o nouă lege a educaţiei naţionale şi nu numai, pentru că, în acest context, sunt necesare mai multe reglementări, mai multe acte normative care împreună vor rezolva problemele pe care le avem din punct de vedere legislativ”, a afirmat el.
Pavel Năstase a mai spus că Ministerul Educaţiei doreşte să colaboreze cu mai multe instituţii, între care şi Preşedinţia României.
„Dorim să colaborăm cu Preşedinţia României unde există un proiect «România educată», dorim să colaborăm cu Academia Română care are o strategie care se numeşte «Şcoala şi educaţia în viziunea Academiei Române». Plecăm de la ceea ce există şi pe baza unei analize de tip diagnostic care o numim noi starea educaţiei şi care se va realiza prin intermediul unui proiect pe fonduri europene pe care îl vom accesa, vom reuşi să obţinem informaţiile şi cunoştinţele necesare astfel încât să putem să producem şi să răspundem acestor provocări”, a precizat ministrul.
Năstase a mai declarat că a scăzut „enorm” numărul de locuri care se alocă pentru şcolile doctorale la admitere. „Aruncăm tot timpul şi împroşcăm universităţile prin aceste şcoli doctorale. Vreau să vă spun că aceste şcoli doctorale, avem un număr de doctorate care, în ultima perioadă, a scăzut. A scăzut enorm şi numărul de locuri care se alocă în momentul de faţă pentru şcolile doctorale la admitere. Deci, nu mai există un interes cum a fost acum 10 ani de zile pentru a face un doctorat”, a conchis ministrul Educaţiei.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰