Absolvenţii de bacalaureat au toate motivele să opteze pentru Universitatea din Bucureşti. A fost declarată cea mai bună instituţie de învăţământ din România
QS Quacquarelli Symonds, analist global asupra învăţământului superior, a clasat Universitatea din Bucureşti (UB) pe primul loc în topul celor mai bune instituţii de învăţământ superior din România în “QS Top 200 universităţi din Ţările în Curs de Dezvoltare din Europa şi Asia Centrală (EECA)”.
QS Quacquarelli Symonds, analist global asupra învăţământului superior, a clasat Universitatea din Bucureşti (UB) pe primul loc în topul celor mai bune instituţii de învăţământ superior din România în “QS Top 200 universităţi din Ţările în Curs de Dezvoltare din Europa şi Asia Centrală (EECA)”.
Ediţia din 2016 a clasamentului EECA include 200 de universităţi din 21 de state, unde România apare cu 11 universităţi, dintre care 5 sunt noi.
Universitatea din Bucureşti a fost votată cea mai valoroasă instituţie de învăţământ din România, crescând cu patru locuri şi ajungând pe locul 32 în regiune.
În clasamentul Top 50 regional au fost incluse și celelalte universități din cadrul Consorțiului “Universitaria”: Universitatea “Babeș — Bolyai” din Cluj Napoca — locul 36 (de la locul 41), Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” — locul 49 (de la locul 51) și Universitatea de Vest din Timișoara — locul 59 (de la 58).
Metodologia utilizată de QS presupune aplicarea mai multor indicatori principali. Un indicator este reputația academică (cea care contează în proporție de 30%) — reputația globală este evaluată prin două cercetări internaționale principale (prima dintre ele este QS Global Academic Survey, care le cere cercetătorilor din lume să identifice instituțiile pe care le percep că realizează cele mai bune performanțe în domeniul lor).
Un alt indice este reputația angajatorului (20%) — QS Global Employer Survey le solicită absolvenților angajați să numească instituțiile pe care le consideră că produc cei mai buni absolvenți din sectorul lor de activitate. Acest indicator urmărește să reflecte reputația intuițională pe piața de angajare a absolvenților.
Alți indicatori incluși în metodologie sunt: Articole pe facultate (10%), impact web (10%), Personal cu studii doctorale (5%), Citări pe articol (5%), Facultate Internațională (2,5%) și studenți internaționali (2,5%).
sursa: AGERPRES
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰