Antena Meniu Search
x

Observator Special: Autostrada fara trafic

Teoretic, autostrazile ar trebui sa ne duca din punctul A in punctul B mai rapid si mai usor decat orice alt drum. A3, soseaua care leaga Bucurestiul de munte, a preluat doar un sfert din traficul de pe Drumul National 1.

Vezi și

Asta pentru ca nu exista iesiri, parcari sau benzinarii, iar intrarea se face dintr-un sens giratoriu, dupa un ocol de noua kilometri pe centura. Avantajul ar fi ca se poate circula cu viteza mai mare decat pe DN 1.

Reporterii Observator su pornit de la kilometrul zero al Capitalei, adica din Piata Universitatii, spre Ploiesti, pe autostrada.

Cu traficul aglomerat din oras, 20 de minute le-au pierdut numai pana la centura Capitalei. De acolo, urmeaza un ocol de 10 minute pana la intrarea pe A3.

Autostrada incepe cu un sens giratoriu. Si asta pentru ca primii sase kilometri de drum, care teoretic s-ar opri in soseaua Petricani, inca nu sunt finalizati.

Dupa primul sens giratoriu urmeaza inca unul, iar apoi drumul este drept. Pe primii 12 kilometri chiar se circula pe trei benzi. Asfaltul e perfect, dar limita de viteza este de 100 km/h si nu exista nici o benzinarie, nicio iesire si nici locuri de parcare. Este probabil motivul pentru care masinile nu se inghesuie pe drum. Sunt, insa, soferi care prefera autostrada.

Pe DN1, aglomeratia e mai mare, pietoni traverseaza pe unde apuca, iar soferii se comporta ca si cum linia continua e trasata doar de decor. Si totusi, multi soferi aleg aceasta ruta.

Si preferintele se vad in trafic. In cinci minute, pe autostrada trec 35 de masini, in timp ce pe drumul national circula de doua ori mai multe.

Asa ca fiecare sofer e liber sa aleaga ce isi doreste: un drum mai scurt, dar mai aglomerat sau o sosea care ocoleste, dar e mai sigura si mai libera. Potrivit statisticilor, de cand a fost inaugurata, autostrada a preluat doar un sfert din traficul de pe DN1. Adica aproximativ 8.500 de masini pe zi.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Propunere: plimbările cu bicicleta în pădure, doar cu acordul proprietarului pădurii. Sunteţi de acord?

Observator » Stiri sociale » Observator Special: Autostrada fara trafic