Antena Meniu Search
x

BACALAUREAT 2017. SUBIECTE la proba de Limba şi literatura română la examenul de Bacalaureat

SUBIECTE BAC 2017. Subiectele pentru probele orale de limba română şi limba maternă cuprind texte literare şi nonliterare, funcţionale şi nonfuncţionale, cu un grad de complexitate care să permită tratarea lor integrală în maximum 10-15 minute.

REZULTATE BAC 2017 EDU.RO Rezultatele sesiunii de BACALAUREAT 2017 sunt afişate pe 5 iulie PE SITE-UL NOSTRU şi AICI.

SUBIECTE BAC 2017. Subiectele pentru probele orale de limba română şi limba maternă cuprind texte literare şi nonliterare, funcţionale şi nonfuncţionale, cu un grad de complexitate care să permită tratarea lor integrală în maximum 10-15 minute.

SUBIECTE BAC 2017. Modelele orientative de subiecte/biletele de examen/pachetele de fișiere pentru examenul național de Bacalaureat au fost concepute în concordanţă cu programele în vigoare ale examenului, astfel încât tratarea lor să valorifice capacitatea candidaților de analiză, de sinteză, de generalizare şi de abstractizare, potrivit Edu.ro.

SUBIECTE BAC 2017. De asemenea, acestea vizează cuprinderea echilibrată a materiei studiate, solicitându-se demonstrarea competenţelor prevăzute în programele de examen, respectiv încadrarea în timpul prevăzut de metodologie pentru rezolvarea sarcinilor de lucru. 

SUBIECTE BAC 2017. Rezultatul obţinut de fiecare candidat la proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română, respectiv în limba maternă nu se exprimă prin note sau prin calificativ admis/respins, ci prin stabilirea nivelului de competenţă - experimentat, avansat şi mediu.

SUBIECTE BAC 2017. În cazul în care un candidat refuză să răspundă sau să rezolve subiectele de la probele de competenţe lingvistice şi digitale, se consideră că acesta nu a susţinut proba.

SUBIECTE BAC 2017. Iată un MODEL DE SUBIECTE pentru proba de Limba şi literatura română, potrivit edu.ro:

"Biletul nr.   

Citeşte textul cu voce tare.  

Ionuţ Mareş — Cum faci selecţia filmelor? Care sunt criteriile?

Ileana Bîrsan — În primul rând, trebuie să fie pentru intervalul de vârstă potrivit. Nu pot să le arăt orice. Trebuie să fiu atentă dacă „parental guidance” îmi dă voie să le dau. Cam știu, dar verific acest lucru. Am verificat pe copiii mei, dar trebuie să știu că nu le arăt ceva ce nu trebuie. În al doilea rând, criteriile țin de mai multe lucruri: atâta vreme cât vreau să le fac o istorie prin cinema, fără să le fac istorie, evident că pornesc cu Buster Keaton, Chaplin [...]. Am făcut o selecţie cronologică. Am început nu numai cu Chaplin, am început și cu „Nanook”, care e film documentar. Întâi, am avut reticenţe, dar a fost foarte bine primit. Sunt filme care au făcut istorie şi care au rămas în istoria cinematografului nu neapărat ca filme pentru copii sau despre copii. Mai am Jacques Tati, mai am Spielberg, ajung la Wes Anderson. E o mică trecere prin cinema, dar fără să se știe că e o istorie. Nu fac istorie. Le grupez materialele pe mici teme: prietenie, relaţii între părinţi şi copii, libertate. Dar le iau cronologic, să vedem cum se schimbă, de exemplu, prietenia între părinți și copii, începând de la filmele mute. Copiii nu-şi dau seama că fac asta. Nu le dau ani foarte mulţi, dar le scriu numele autorilor şi titlurile filmelor, pentru că e bine să li se întipărească în minte un nume, un titlu. [...] La cei de liceu, discursul este altul şi intenţiile sunt altele. Cu cei de la liceu sunt mai multe programe. La cel pe care l-am făcut eu – o săptămână, cinci zile, în vacanţă, câte un film pe zi – au fost filme mari, din epoci şi spaţii foarte diferite, dar au fost şi filme precum „Rashomon”, „Opt şi jumătate”, „If ;”.   

(Ionuţ Mareş, Interviu cu Ileana Bîrsan, în Ziarul Metropolis, 3 mai 2015 )

1. Formulează răspunsuri la întrebările de mai jos, referitoare la situaţia de comunicare din textul dat: a. Ce se poate deduce din text despre emiţătorul mesajului (atitudine, perspectivă, intenţii)? b. Cărui stil funcţional îi aparţine textul de mai sus? Ilustrează două caracteristici ale stilului identificat cu exemple din textul dat. c. Ce elemente importante de conţinut (idei, argumente, fapte, opinii) identifici în textul dat?  

2. Care este opinia ta despre necesitatea formării unei culturi cinematografice în școală? Motivează răspunsul".

SUBIECTE BAC 2017. MODELE DE SUBIECTE pentru proba de Limba şi literatura română găsiţi aici.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Propunere: plimbările cu bicicleta în pădure, doar cu acordul proprietarului pădurii. Sunteţi de acord?

Observator » Stiri sociale » BACALAUREAT 2017. SUBIECTE la proba de Limba şi literatura română la examenul de Bacalaureat