Video Ce vrea să facă Nicuşor Dan cu banii obţinuţi din reclamele de pe autobuze, după ce va renunța la inscripțiile de până acum
Bani din reclamă pe autobuze. Asta vrea să facă primăria Capitalei, în condiţiile în care s-a apucat deja de curăţarea vehiculelor. de inscripţiile care erau până acum. Fostul primar, Gabriela Firea, spune că Nicuşor Dan vrea doar să distrugă lucrurile bune făcute de fosta administraţie. Preţul pentru a pune reclame pe tot spaţiul unui autobuz, pentru un an intreg, ar urma să fie de 46.000 de euro.
- Cele mai importante știri ale zilei sunt la Observator 19, Antena 1
1.300 de autobuze, 400 de troleibuze şi tramvaie, toate vor trece prin procesul de "schimbare la faţă" în următoarele zile. Primăria vrea să scoată bani din asta.
De la 1 martie, autobuzele, tramvaiele şi troleibuzele Societăţii de Transport Bucureşti vor fi colantate cu reclame. Un pachet pentru un an întreg costă mai bine de 400.000 de euro.
Suma este pentru campanii de publicitate care includ şi montarea reclamelor pe stalpii din staţiile de autobuz şi pe casele de bilete.
Pentru afişele mici, preţul este de 900 de euro pe lună, iar pentru cele mari, care acoperă inclusiv geamul, doritorii vor da 1.300 de euro.
Costurile cresc când e vorba de autobuzele noi. O singură reclamă ajunge la 1.700 de euro, lunar. Iar bucureştenii speră că banii din reclame vor rezolva alte probleme.
Localnic: Foarte bine. Primăria să facă rost de bani ca să aibă cu ce să repare termoficarea şi restul.
Localnic: E ok atâta timp cât banii care se câştigă din aceste reclame se vor folosi în interesul public.
Alţii cred că reclamele vor afecta imaginea mijloacelor de transport.
Localnic: Un autobuz ar trebui să arate frumos, curat şi trebuie să vedem prin geam. Şi la metrou abia poţi să vezi unde este staţia, unde să cobori.
Primarul Capitalei ştie deja ce va face cu banii pe care încă nu-i are, îi va folosi pentru subvenţia către STB.
Nicuşor Dan, primarul Capitalei: Noi, municipalitatea, plătim către STB în jur de 1 miliard de lei subvenţie şi cu cât putem să reducem mai mult această subvenţie putem să dirijăm banii aceştia către alte lucruri de care bucureştenii au nevoie.
Fostul primar, Gabriela Firea, spune că acţiunea actualului edil e doar un exerciţiu de imagine şi că şi până acum spaţiul de pe autobuze a putut fi folosit pentru reclame. Specialiştii în publicitate spun însă că tarifele practicate până acum sunt prea mari.
Specialist publicitate: Chiria pe un autobuz decorat integral, anul trecut era 2.000 euro pe lună, 24.000 de euro pe an. E o diferenţă enormă. Nu cred că vor fi clienţi interesaţi la acest tarif.
Municipalitatea anunţă că va fi controlat conţinutul reclamelor.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰