Comerțul online înainte și după relaxare
La prima vedere, românii par mari consumatori de aşa ceva. Cu reţele de internet care sunt mai rapide decât în multe alte state şi cu dorinţa de cumpărături moderne, pare că ar trebui să fim printre cei mai dornici de achiziţii la un click distanţă.
- Românii viziteaza magazinele online săptămânal.
- Romanii sunt atenti la pretul serviciilor.
În realitate, românii viziteaza magazinele online de 3-4 ori pe saptamana si 77% dintre aceastia fac cumparaturi de cel putin doua ori intr-un an de la acelasi magazin online.
Iar atunci când îl aleg, romanii sunt atenti la pretul serviciilor sau al produselor si aleg sa faca cumparaturi online, în mare măsură, pentru a economisi timp.
Totusi, 64% dintre acestia fac cumparaturi in genere de sarbatori principalele motive fiind teama ca produsele vandute online nu corespund realitatii , imposibilitatea testarii produselor achizitionate sau potentialul fraudarii.
90% dintre respondentii studiului prefera sa achizitioneze din mediul online produse electronice si electrocasnice. Clasamentul continua cu achizitia de computere, accesorii software si hardware , imbracaminte si incaltaminte , cosmetice si produse farmaceutice , sejururi si servicii de turism , servicii in domeniul telecomunicatiilor , carti, reviste si DVD-uri sau produse alimentare si catering
În plus, măsurile de izolare pentru limitarea epidemiei de coronavirus COVID-19 au împins consumatorii și comercianții pe internet, însă epidemia a găsit piața românească puțin pregătită pentru comerțul online, cel puţin asta spun datele publicate Oficiul European de Statistică Eurostat. Aflaţi detaliile din materialul video de mai sus.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰