Antena Meniu Search
x

Autoritățile explică ambuteiajele de pe Autostrada Soarelui (Video)

Unele lucruri nu se schimbă niciodată. Cum ar fi aglomeraţia de pe drumul de întoarcere de la mare. Aproape 15 mii de oameni au pornit pe Autostrada Soarelui spre Capitală în ultima zi de minivacanţă. Şi, surpriză, tronsoane întregi de drum sunt în plin şantier. Iata de ce noi, echipa Observator, ne-am hotărât să luăm cu noi la filmare pe unul dintre responsabili. Un secretar de stat din Ministerul Transporturilor, care a explicat pentru Observator de ce circulăm cu viteza melcului în secolul vitezei. 

de Redactia Observator

la 08.06.2020, 21:04

Vezi și
  • Autostrada Soarelui a fost parcursă chiar și în patru ore la sfârșitul săptămânii trecute.
  • Lucrările de pe autostradă ar urma să fie sistate în următoarele zile.

Marea relaxare a început cu stângul. Pentru aproape 15 mii de turişti, minivacanţa petrecută pe litoral s-a încheiat cu blocaje pe autostradă. 

După prânz, cei puţin peste 200 de kilometri între Constanţa şi Bucureşti puteau fi parcurşi în aproape trei ore. Asta înseamnă o viteză medie de nici 100 de kilometri pe oră. 

Primul blocaj în drum spre Capitală: o coloană de aproape patru kilometri în dreptul localităţii Drajna. 

Pe Autostrada Soarelui, șosea de mare viteză, se înaintează mai repede dacă mergi pe jos decât dacă mergi cu mașina. Nu a fost o opțiune nici depășirea pe banda de urgență pentru că polițiștii i-au sancționat pe cei care au încălcat codul rutier. 

Facem un experiment şi mergem dinspre Bucureşti spre Constanţa. Îl invităm şi pe Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. 

Bianca Iacob, reporter Observator: Așa s-a circulat pe Autostrada Soarelui. Colegii mei au făcut chiar și patru ore 45 de minute pe drumul de întoarcere de la mare.

Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: Au fost mai multe șantiere deschise. Astea sunt ultimele două șantiere. Credeam că este vorba doar de un interviu, nu de ... 

În timp ce secretarul de stat acceptă totuşi invitaţia noastră, din aer, elicopterele Poliţiei filmează ambuteiajele create în dreptul celor două şantiere deschise. 

Bianca Iacob, reporter Observator: Și anul trecut îmi amintesc, cred că era cam aceeași perioadă a anului, erau aceleași cozi pe Autostrada Soarelui.

Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: Anul trecut nu eram la Ministerul Transporturilor. 

Este însă anul acesta, iar imaginile sunt identice. Ne oprim la kilometrul 30. Aici este unul dintre şantierele care strangulează traficul. 

Bianca Iacob, reporter Observator: Vă propun să ne întâlnim cu colegul meu, Valentin Stan. E blocat pe autostradă. Îl voi suna pe video 

Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: Dar nu îmi faceţi asta ... 

Valentin Stan, reporter Observator: Suntem lângă Drajna. Este conexiunea foarte slabă, pentru că toţi oamenii pe care îi vezi au telefoanele pornite. De ce nu s-a ales această soluţie de sistare a lucrărilor mai devreme, de săptămâna aceasta, de exemplu?

Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: Aşa au fost programate, ca 15 iunie să fie ultima zi de restricţii. 

Şi tot de pe 15 iunie, după imaginile surpinse din urmă cu două zile când turiştii mergeau spre litoral, oficialii de la Transporturi au decis oprirea lucrărilor pe Autostrada Soarelui. Vor fi reluate din luna septembrie. 

Ovidiu Barbier director adjunct al CNAIR: Am făcut toate eforturile cu constructorii să putem să îi determinăm să lucreze non-stop. Lucrările au ajuns la un stadiu de aproximativ 48%, în acest moment. 

Alex Vîlvoi, Asociația România fără gropi: Faptul că în perioada izolării nu a existat mai deloc trafic, se puteau recupera timpi pierduţi anterior. Dacă în doi ani faci 23 de kilometri, repari 23 de kilometri. O fi eficient, bine, repede? 

Şi Drumul Naţional 1, pe Valea Prahovei, s-a transformat în parcare. Cei care au plecat de la munte spre Capitală au fost forţaţi să dea testul răbdării în trafic.

Drumul fără sfârşit al şoferilor continuă şi la această oră pe Autostrada Soarelui.

Valentin Stan, reporter Observator: Drumul către București durează acum undeva la trei ore și 45 de minute, poate chiar patru ore, pentru că toată această situație pe care o vedeți în imagini este caracterizată de șoferii care trec pe aici drept timp pierdut. Timp pierdut pentru că alternative nu sunt în primul rând. Drumul ocolitor, acel drum vechi către mare, poate nu este la fel de aglomerat, dar și acolo se circulă destul de greu. În imagini vedeți o coloană care măsoară în jur de cinci kilometri, poate chiar ceva mai mult. În mod normal, acest traseu ar fi trebuit să fie parcurs de șoferi, în mod normal, în două minute și jumătate. În momentul de față, șoferii îl parcurg în circa 30 de minute. Atenție, vorbim despre un traseu de doar cinci kilometri și este doar primul obstacol pe care șoferii trebuie să-l depășească pe drumul spre casă, pentru că după doar câțiva kilometri întâlnesc un nou blocaj, undeva lângă localitatea Fundulea, acolo se lucrează, se circulă doar pe o bandă pe sens, iar acolo coloana de mașini are în acest moment un kilometru.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Vi s-a întâmplat să fiţi hărţuiţi într-un teambuilding?

Observator » Stiri sociale » Autoritățile explică ambuteiajele de pe Autostrada Soarelui (Video)