Fostul director CFR Marfă, Mihuț Crăciun, a fost arestat preventiv, în dosarul vagoanelor de marfă vândute la fier vechi
Patru directori ai CFR Marfă, printre care şi Mihuţ Crăciun, au fost arestaţi preventiv în dosarul vagoanelor de marfă vândute la fier vechi. 19 persoane au fost prezentate Tribunalului Timiş cu propunere de arestare preventivă pentru o perioadă de 30 de zile, în dosarul privind subevaluarea vagoanelor CFR Marfă destinate casării, prejudiciul fiind de peste şase milioane de euro.
Patru directori ai CFR Marfă, printre care şi Mihuţ Crăciun, au fost arestaţi preventiv în dosarul vagoanelor de marfă vândute la fier vechi. 19 persoane au fost prezentate Tribunalului Timiş cu propunere de arestare preventivă pentru o perioadă de 30 de zile, în dosarul privind subevaluarea vagoanelor CFR Marfă destinate casării, prejudiciul fiind de peste şase milioane de euro.
Fostul director al CFR Marfă, Mihuţ Crăciun, a fost arestat preventiv pentru 30 de zile. Alţi trei directori au avut aceeaşi soartă, iar şase persoane au fost arestate la domiciliul pentru vânzarea la subpreţ la fier vechi a vagoanelor de marfă.
Stenogramele DIICOT arată cum a fost aranjată licitaţia pentru casarea vagoanelor între oficialii de la CFR Marfă şi conducerea Remat. La primele 6 licitaţii pentru casarea celor 2.450 de vagoane de marfă nu s-a prezentant nimeni. Apoi, primul ofertant a şi câştigat, însă la preţuri mult subevaluate. Fierul a fost vândut cu 50% mai puţin faţă de preţul pieţei, iar oţelul cu până la 80% mai puţin pe tonă. Compania CFR Marfă a fost prejudiciată cu peste 6 milioane de euro.
În dosarul instrumentat de procurorii din Timişoara se arată că "preţul de achiziţiei a fost de 120 de euro tona de fier vechi, în condiţiile în care preţul mediu practicat pentru deşeu fier vechi greu era de 175 de euro pe tonă, iar pentru deşeu fier vechi special, adică oţel, era de 218 euro pe tonă. Mai departe, Remat Călăraşi a vândut anul trecut componetele cu 260 de dolari tona către S.C. Silcotub S.A.
CFR Marfă face transport şi acum cu locomotive cumpărate în 1957. După revoluţie nu a mai cumpărat nicio locomotivă nouă, ci doar voagoane. Unele garnituri arată dezastros şi pot deveni oricând periculoase pentru transportul feroviar.
Sute de vagoane cumpărate în ultimii 27 de ani sunt în conservare şi aduc numai pierderi. Din 2007, pierderile CFR Marfă se ridică la jumătate de miliard de euro, ceea ce anunţă un inevitabil faliment.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰