Jucăriile Lego nu vor mai fi diferenţiate prin gen. Un studiu arată că băieţii refuză să se joace cu jucăriile fetelor pentru a nu fi batjocoriţi
Lego a spus că va elimina stereotipurile de gen din jucăriile sale după ce a comandat un sondaj global care a descoperit că băieții se temeau că ar fi putut fi „batjocoriţi” dacă s-ar juca cu produse destinate fetelor.
Compania daneză, care este cel mai mare producător de jucării din lume, a descoperit de mult că produsele sale sunt mai populare în rândul băieților decât al fetelor. În urma cercetărilor publicate, Lego a spus că se va concentra pe crearea de produse destinate ambelor sexe, relatează The Guardian.
Lego, care a avut vânzări de aproximativ 5 miliarde de lire sterline anul trecut, a comandat Institutului Geena Davis pentru gen în mass-media să adune informaţii de la aproximativ 7.000 de părinți și copii cu vârste cuprinse între șase și 14 ani din întreaga lume. 71% dintre băieți nu ar dori să se joace cu jucăriile fetelor, deoarece s-ar îngrijora că vor fi batjocoriți de colegii lor sau de adulți, a constatat raportul. Nu același lucru s-a întâmplat și în cazul fetelor, care se bucurau să se joace cu jucării comercializate pentru genul opus.
Schimbări pentru jucăriile Lego
De asemenea, s-a constatat că părinții erau mai predispuși să-și încurajeze fiicele să se îmbrace, să danseze sau să gătească, în timp ce băieții erau împinși mai frecvent să ia parte la activități „STEM”: Știință, tehnologie, inginerie sau matematică.
- Decizie controversată în Noua Zeelandă: Laurel Hubbard, halterofila transgender, a fost desemnată sportiva anului
- Premieră în politica din Germania: Două femei transgender, primele din istorie care vor ocupa un loc în Parlament
- Proteste violente după ce un transsexual s-a dezbrăcat alături de mai multe femei şi fete minore într-un SPA din...
Julia Goldin, directorul de produse și marketing al Grupului Lego, a declarat despre decizie: „Lucrăm din greu pentru ca Lego să fie mai inclusiv. În mod tradițional, Lego a fost accesat de mai mulți băieți, dar produse precum Lego Dots sau Lego City Wildlife Rescue Camp au fost concepute special pentru a atrage băieții și fetele”, a spus ea.
Madeline Di Nonno, directorul executiv al institutului Geena Davis, a declarat că băieții erau îngrijorați de joaca cu jucăriile fetelor, deoarece comportamentele asociate bărbaților sunt mult mai apreciate de societate. „Până când societățile nu recunosc că comportamentele și activitățile asociate de obicei cu femeile sunt la fel de valoroase sau importante, părinții și copiii vor fi tentativi să le îmbrățișeze”, a spus ea.
Lego cercetează modul în care fetele interacționează cu marca sa de mai bine de un deceniu. În 2008, a constatat că 90% din seturile vândute în Statele Unite erau cumpărate pentru băieți. Athene Donald, profesor de fizică experimentală și maestru al Churchill College, Cambridge, a declarat că Lego a regresat încă din anii 1970, când vine vorba de promovarea egalității de gen.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰