Antena Meniu Search
x

Lucrări în ritmul melcului la Autostrada A3

De aproape patru ani ne chinuim să finalizăm ultimii trei kilometri din autostrada Bucureşti-Ploieşti. Şi tot după patru ani, drumarii au dat, în sfârşit, lovitura. Au lăsat mai multe cartiere din nordul Capitalei fără gaz, pentru că au spart o conductă.

Vezi și

De aproape patru ani ne chinuim să finalizăm ultimii trei kilometri din autostrada Bucureşti-Ploieşti. Şi tot după patru ani, drumarii au dat, în sfârşit, lovitura. Au lăsat mai multe cartiere din nordul Capitalei fără gaz, pentru că au spart o conductă.

Culmea este că avaria a pornit pe un şantier unde prea multă mişcare nu există. Nici Compania de Drumuri, care i-a urmărit cu drona, nici reporterii Observator nu i-au convins pe muncitori să grăbească ritmul lucrărilor. În tot acest timp, bulgarii, de exemplu, vor să finalizeze o autostradă care taie ţara de la vest la est.

Aseară, pe Autostrada A3, se lucra în sfârşit. Nu se făceau ultimele finisaje, ci, se reparau greşelile. Dintr-o lovitură, un muncitor a întrerupt gazul în mai multe cartiere din apropierea Şoselei Petricani. În total, peste 1000 de familii au fost afectate. 

Chiru Nicolae, sudor: "Fiecare client din zona afectata, trebuie inchis robinetul, anuntat, apoi, in prezenta lui, redeschis. Sunt norme tehnice care trebuiesc respectate."

Costul reparaţiilor urmează să fie stabilit acum de Compania furnizoare de gaz. Şi dacă aseară muncitorii au lucrat "de zor"pe bucata nefinalizată de autostradă, ziua nu au fost la fel de activi. Reporterii noştri i-au filmat "la treabă".

Reporterii Observator s-au întors şi azi pe autostradă şi au găsit aceeaşi situaţie. Muncitorii n-aveau chef nici de muncă, nici de vorbă.

Deşi în august şoferii ar fi trebuit să circule deja pe întreaga lungime a autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, constructorul nu a terminat încă lucrările pe ultimul tronson al drumului. 3,3 kilometri la care se lucrează de aproape 4 ani.

Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR: "Acum, deocamdată, sunt în faza în care au solicitat o extensie de timp pe diverse motive, inclusiv pe situaţiei meteo din această vară. Cu toată această extensie de timp, insistăm ca, până la sfârşitul anului, acest sector de autostradă să fie finalizat."

O demonstrează şi cateva imagini filmate cu o dronă. Pe întreaga lungime a şantierului, abia dacă zăreşti muncitori pe care să îi numeri pe degetele de la o mână. 

Paul Dorneanu, Asociaţia Construim România: "Nu ne mai comparăm şi nu mai luăm etalon drept ţări precum Ungaria sau alte ţări din Vest, ci luăm ţara vecină, Bulgaria, care a reuşit să construiască, în ultimii ani, foarte multe tronsoane de autostradă şi, în continuare, lucrează într-un ritm alert."

De exemplu, bulgarii lucrează la extinderea autostrăzii Hemus care va avea, în final, 443 de kilometri şi care va lega Sofia de Varna. În acelaşi ritm alert se desfăşoară şi lucrările la ultimul tronson de 32 de kilometri din autostrada Struma, care va ajunge la frontiera cu Grecia.

În timp ce România a ajuns abia la 748 de kilometri de şosea de mare viteză construiţi, bulgarii se laudă cu aproape 800.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Ce alegeți de 1 Mai, grătar la pădure sau grătar la terasă?

Observator » Stiri sociale » Lucrări în ritmul melcului la Autostrada A3